Gå til innhold

Spotting, Primolut N og evt lutealfasedefekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spotter mye før menstruasjon, og har også korte lutealfaser (9-10 dager). Gynekologen min er nå med på notene, så og si, og mener da at jeg har en progesterondipp før menstruasjon. Jeg har fine verdier 6 dager etter eggløsning og regelmessige sykluser på 26 dager.

Nå har jeg fått Primolut N som jeg skal bruke fra dag 16 av syklusen. Men så blir jeg litt bekymret: Det står i pakningsvedlegget at man ikke kan bli gravid mens man er under behandling. Jeg spurte legen om det var greit å bli gravid og det sa han ja til, men så leste jeg altså dette nå. Skal bruke det i 2-3 måneder, men er jo ikke interessert i å stoppe prøvingen fordi. I tillegg har jeg av og til eggløsning på dag 17 av syklusen, vil Primoluten gjøre at denne stoppes? Bør jeg vente med å ta Primolut til eggløsningen er overstått?

Noen andre som har fått Primolut for støtte i lutealfasen?

I tillegg har jeg fått resept på Crinone, som jeg skal bruke hvis jeg blir gravid (har hatt 2 tidlige SAer)

Noen som har noen kloke ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Primolut fikk jeg fordi jeg skulle få mensen.

Crinone kjenner jeg som støtte for lutealfasen, men jeg vet ærlig talt ikke om pimolut kan brukes ved problemene du har.

I allefall første gang jeg har hørt om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...