*grete20*med 2 gull i magen* Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Jeg bli sendt på sykehuset i går med 2+ eggehvite i urinen og b.t var 150/110!! jordmor var sikker på at jeg ble innlagt og at kansje barna ble tatt ut i løpet av den nærmeste tiden.. Blodprøvene mine var greie, og b.t var ok da de målte på sykehuset, så da mente de ikke jeg trengte å legges inn. Men jenta inne i magen min var vokst veldig lite siden sist, og jeg håpet egentlig jeg bli lagt inn, for å sjekke morkakesvikt og div. Men jeg bli sendt hjem etter 3 timer og jordmoren min ble helt sjokkert over at de sendte meg hjem så fort! Skal nå tilbake om 2 uker for å sjekke veksten hennes, men jeg synes det virker så lenge til... Er fortsatt i dårlig form, men litt hodepine, kvalme og smarter oppunder ribbeina. Noen som har vært igjennom det samme?
moden mamma Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har ikke vært igjennom akkurat det samme som deg - men vil bare si at om du er usikker og redd ville jeg ringt føden og sagt at du kommer innom for ekstra kontroll om noen dager... evnt reist inn til lege/jordor. Helt klart at du har symptomer på svangerskapsforgiftning, med det bt er det ikke rart at du har presshodepine! Har hatt begynnende/utviklet svangerskapsforgiftning med de 2 fødte barna og blitt fulgt opp veldig tett når jeg hadde både proteiner og høyt bt - dvs enten innleggelse eller kontroll hos jordmor/lege annenhver dag... Så jeg ble litt overraska da jeg leste at du ikke skal inn før om 14 dager!
*grete20*med 2 gull i magen* Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2008 Takk for svar!! Jeg skal til jordmor i dag for å få sjekket blodtrykket, men jag er mest bekymret for jenta ettersom hun allerede var vokst for lite... Har hørt at man kan få morkakesvikt ved sv.forg., og tenker derfor på om det kan være derfor hun er så liten. Derfor virker det som en evighet til jeg skal på UL igjen!! Men skal ta det opp med j.m i dag for å høre hva hun tror!
bøllefrøene Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 kan ikke svare deg så mye ang sv.forgiftning men, kan si at vi er mange her inne som har fått beskjed om at en av tvillingenge vokser dårlig og er mindre.. men som på senere kontroll har fått vite at de/den vokser fint. opp til 20% avik er normalt på tvillinger.. mine vokser litt ujevnt fra uke til uke.. og like blir de jo ikke!! jeg stresset super mye med det,, men så lenge en sjekker de ofte, kjenner bevegelse så tror jeg en en skal føle seg trygg,, men er du bekymra så ta kontakt med sykehuset.... lykke til med alt
trønderpia 35 Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Synes ikke du skal godta å gå i 14 dager til... Bt ditt er alt for høyt og svangerskapsforgiftning er ikke å kødde med.. Bt mitt går opp og ned hele tiden. Kan variere fra 179/108 til 135/88 og det ble derfor ikke oppdaget at jeg hadde svangerskapsforgiftning før 10 dager etter fødsel. Det var ingen på sykehuset som tok tegnene alvorlig, fastlegen som tok affære tilslutt. Jobber selv i helsvesenet og hadde derfor tilgang til bt måler og har selv fulgt opp bt og bestilt time til legen. Har nå fått bt senkende og "bråket" som jeg hadde i hode hver kveld er borte. Godt og legge seg uten og ligge å kjenne på at noe er galt og være redd. Ikke gå i 14 dager til uten og måle bt. Dra innom fastlegen og få tatt en skjekk hvis du tror det fortsatt er høyt..
moden mamma Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Det legene forsøker er jo å få det under kontroll før man får svangerskapsforgiftning. Jeg hadde det som sagt i begge mine foregående svangerskap - uten problemer med morkake... eneste var at eldste sønn var noe liten da han ikke hadde fått nok næring over en lang periode... MEN - mer enn stor nok var han likevel... Ikke slå deg til ro om du er redd som sagt.. ta deg heller en tur for mye til kontroll. :=) Få høre imorgen hva som kommer ut av møtet med jm! Lykke t..
*grete20*med 2 gull i magen* Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. februar 2008 Jeg går nå til kontroll annenhver dag, for å sjekke bt og urinprøve. Bt har nå sunket til normalt og urinprøvene viser 1+ på proteiner!! Heldigvis;) Så hvis jeg fortsetter å ta det med ro, så håper jeg å få holdt det slik! Har for det mest ligget/sittet i ro denne uken, så er vel det som må til:) Har mange som hjelper meg hjemme og passer på meg:) Jordmor mente det gikk bra med barna, så lenge jeg kjente bevegelse, men må si ifra med engang jeg merker forandringer!! Så føler meg litt roligere nå, når prøvene var fine:) Takk for alle svar!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå