h4nne79 Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 hei! er bare 28, men har allerede kommet i overgangsalderen og sliter med eggproduksjonen... sukk..... men nå har jeg kommet over noen sider på internett som har gitt meg et lite håp. DHEA. se linkene under. http://www.forskning.no/Artikler/2004/oktober/1098104744.38 http://www.centerforhumanreprod.com/premature_ovaries.html her kan det virke som om DHEA kan ha en effekt på eggstokkproduksjonen, men siden det ikke er anerkjent vitenskapelig på dette tidspunktet og det finnes begrenset med forskning, så lurte jeg på om det er noen her inne som har hørt om det før i denne forbindelse eller om det er noen her som har testa det ut?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 jeg tipper du har det samme problemet som meg, nemlig høy FSH verdi??? Jeg hadde dette allerede i en alder av 18 år, da testet jeg for første gang. Nå er jeg snart 22 år. Lyst til å snakke så er det berre å rope på sliterne eller assistertbefruktning. jeg kan en hel del om dette problemet om du vil ha litt mer informasjon. Ellers kan du gå inn på hjemmesiden min å lese, adressen ligger på profilen min
purple Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Hei Ikke stol helt på fsh verdiene. Det er ikke ensbetydende med dårlig egg produksjon. Jeg var 36 år da jeg tok fsh blod prøver og hadde høy fsh. Legen trodde ikke jeg hadde noe særlig eggreservoar igjen. Jeg har og operert for cycter på eggstokker i yngre alder noe han og trodde ville ha neg. innvirkning. MEN jeg fikk et forsøk med ivf. Legen tok iallefall feil! Jeg fikk ut 10 fine egg av den ene eggstokken jeg har. ble gravid med 1 av disse med fryse forsøk. Anbefaler å prøve assistert befruiktning om natur metoden ikke fører frem:o)
h4nne79 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. februar 2008 har allerede hatt et forsøk med ivf på maks dose (450 IE) med gonal-f og produserte 3 eggposer, men bare 1 egg... men veldig bra at det funket for deg. kanskje det går litt opp og ned
h4nne79 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2008 ja, har høy FSH. sukk. og har allerede forsøkt med ivf en gang uten hell. klarte bare å produsere ett egg, selv med 450IE med gonal-f. har også forsøkt pergotime i 3 sykluser, hvor produksjonen var på 1, 2 og 0 eggposer. godt å høre at noen får det til. gir håp til en som meg.
h4nne79 Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. februar 2008 høyeste måling har vært på 37. men den har gått opp og ned. den siste målingen, var faktisk normal....? hva med deg?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 Min høyeste har vert på 18. Så rart at det hopper så veldig mye hos dg. den går opp og ned det vet jeg, men det er ett veldig story hopp du har hatt. Jeg vil råde dg til å gå inn på denne siden her: http://www3.fertilethoughts.com/forums/forumdisplay.php?f=279 her kan du lære utrolig mye fra folk som har det samme problemet som oss. jeg har begynnt med wheat grass, det er mange her inne som har fått ned verdiene sine med dette. det smaker dårlig, men om det funker på meg så er det vert det. I tillegg råde de oss til å ta bidronningskapsler, spirulina eller chlorella, selen, sink, c-b- og e -vitaminer, osv.... Du kan inn å se selv. Det sies også at dersom man ikke spiser rødtkjøtt, melk eller hvetemel så kan også dette hjelpe. Så slik lever jeg nå i håp om at det skal funke. Har også lest at man ikke bør få i seg mye sukker (inkluderer juice) fordi blodsukker hopper for mye noe som er dårlig for eggkvaliteten. Gå inn å les litt selv. Om det er noe du lurer på så må du berre spør
h4nne79 Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. februar 2008 takk for linken. fant ut en del som var på vei til å prøve ut dhea, og noen som allerede hadde prøvd og som mener de har oppnådd positive resultater. skal forresten til legen på tirsdag og måle dhea nivå og evt. starte på en tilleggsbehandling med dhea.
h4nne79 Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 3. mars 2008 da har jeg vært hos gynekologen min. hun var ikke videre begeistret, men skulle undersøke det nærmere og drøfte det med kolleger på en konferanse. har dog begynt på wild yam, som skal såkalt øke produksjonen av DHEA. får se hva som skjer.... men har selvsagt optimismen og håpet på plass
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå