Gå til innhold

urinveisinfeksjon

Anbefalte innlegg

Hei.

Er plaget med kronisk urinveisinfeksjon og føler at det eneste som hjelper er tranebær.. ser på pakken at jeg bør være forsiktig med inntak av disse. er det noen som har gode råd/ tips om reseptfrie medikamenter el bruk av tranebær under graviditet? Jordmor sa jeg kunne spise tranebær, men tar ikke sjansen..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136899630-urinveisinfeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jordmor sa at tranebær er ok, ville jeg stolt på det.

Ellers er det vel bare det vanlige, drikk mye vann - 'skyller ut' infeksjonen. Men da snakker jeg MYE vann, 6 - 8 liter om dagen. Det er helt pyton, men har hjulpet meg før.

Ellers så er det viktig å gjøre urinen sur, dvs ta c vitaminer og drikk sur appelsin juice. Da trives ikke bakteriene.

Tranebær juice får man også kjøpt...

Hold deg unna sukker, så mye som mulig....

Og spør legen og jordmor om de har råd.

Kan være farlig å gå med uvi for lenge, særlig i svangerskapet, på skade på nyrer og bekken!

LYKKE TIL OG GOD BEDRING!!!

Hei!

Ved mitt første svangerskap holdt jeg på å miste den lille, blødde mye. Vi fant ut at det var pga tranebærtablettene jeg tok. De het CranMax.

Men det er ikke tranebæra som gjorde det. I den tabletten er også noe som heter bucco-ekstrakt. Å det er det som er farlig. Det kan forårsake abort.

Jeg slutta å ta de umiddelbart, men tok andre tabletter med kun tranebær i. Å jeg slutta å blø å har idag ei velskapt jente på snart 2år.

Jeg er som deg, kronisk plaget og har funnet ut at tranebærkapsler, mye vann og å gå på do umiddelbart etter sex er det eneste som hjelper meg. Jeg ble kvitt det i 1år en gang ved hjelp av akupunktur, men så fikk jeg det tilbake igjen. Lurer på å prøve det igjen etter svangerskapet er over.

Men iallefall, bare ta tranebærkapsler, så lenge du ikke tar med bucco-ekstrakt i!

Jeg bruker Complete tranebær med c-vitaminer. Funker veldig bra for meg og den lille har det bare bra, var å såg på han igår :)

Hei

Ser andre også har nevnt jus, det er veldig viktig, gir surere urin, sitrus frukter er også bra:-) du kan ta selexid trygt, dette forteller legen deg og:o) håper det blir bedre, jeg har selv bare hatt det en gang hittil, bank i bordet:o)

fox (de gule) har eg fått anbefalt:-) ta sitron i vannet ditt:-)

lykke til

hei!

jeg har også kronisk urinveisinfeksjon og jeg har brukt tranebær tabletter jevnlig i 3 svangerskap!

da tar jeg alt fra 3 -9 tabletter om dagen, kommer helt an på hvor alvorlig urinveisinfeksjonen min er på det tidspunktet. Per idag tar jeg 3 om dagen og 1 om dagen når jeg ikke er gravid.

Jeg kjøper mine tranebærkapsler i helsekostbutikk og er kjempe fornøyd.

ellers hjelper det å drikke appelsinjuice og spise sure frukter. sitrus er skikkelig bra!!

Det er ihvertfall min erfaring...

Hei!

Jeg fikk påvist urinveisinfeksjon på kontroll nå.

Har aldri hatt dette før, ikke merker jeg noe heller, men da sa legen at det var fordi jeg var gravid og en del kjertler og slik kunne være hovne.

Jeg er ikke noe glad i å ta medisiner, holder meg unna så langt jeg kan. Men legen sa at nå MÅTTE jeg ta pencelinkur. Hører ikke noe om det fra dere???

Holder det ikke bare med å drikke tranebærjuice, surt og slik som dere sier...? Må jeg virkelig ta pencelin???

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...