Gjest Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 I dag tok jeg med gutten min på 3 1/2mnd til osteopat. Han har sterk favorittside, men fysioterapeuten på helsestasjonen har ment det bare har vært muskulært og ingen låsninger. Men vi har trent med han i 1 1/2 mnd nå uten noe forbedring, snarere forverring. Så vi bestemte oss for å betale selv for time til osteopat. Og det er jeg kjempeglad for. Hun fant låsninger i de øvre nakkevirvlene og sa det var lett "KISS". Er i gang med behandling og gradvis vil også det skjeve hodet hans rette seg ut. Hun sa vi ikke skulle bekymre oss. Har til nå brukt en del energi nettopp på bekymringer. Føler meg 10 kilo lettere og veldig glad nå!!
Tussa og Sofie Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Så bra, godt å finne ut hva som plager dem å få riktig hjelp. Godt vi følger mammahjerte vårt og ikke alltid hører på spesialistene. Min har også KISS og vært til 4 behandlinger, mye bedre nå. Er like gammel som din ;o)
ifie Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Vi var ikke innom fysioterapeut vi, men dro rett til manuellterapeut. Mammahjertet sa at nå skal vi ikke lenger høre på at "det kommer til å gå over, bare ha leker ved den andre siden av hodet hans" og gå med evige bekymringer gnagende i bakhodet... Da var gutten vår ca tre mnd. Han hadde også lett KISS og kunne plutselig snu hodet like lett begge veier etter bare én behandling! Snuppen vår er nå snart ni mnd og hodet hans er helt fint og rundt!
lille me og mine Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Hei har ei jente på 4,5mnd som har hatt favorittside fra fødselen av. vi ble sendt til fysoterapaut for at hun skulle læres opp til å bruke begge sidene, men med dårlig resultat. Med tanke på at hun hadde kolikk også, tok vi på eget initiativ kotakt med kiropraktor da dette skal hjelpe. Han fant fort låsning i øvre del av nakken, og etter 4 skrikefulle behandlinger er likjepia mye bedre. snur nå hodet til begge sider, litt igjen før hun kommer helt ned , og ligger mer og mer på magen. Låsningen har gjort at maria ikke har klart det tidligere, så vi jobber mye med å få henne sterk nok i nakken. Hodet er selvfølgelig ganske "flatt" på favorittsiden, men håper dette vil rette seg ut etter hvert som trykke skifter plass. Men favorittsiden er der enda da, tar vel litt tid før det slipper taket. Stakkars lita, vet jo ikke bedre. Forstår vel ikke hvorfor alle lekene og alt foregår på en side, hehe
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Det er jammen meg bra det finnes internet og sider som dette. Da er det mye lettere å finne ut av ting. I grunnen synd at man så ofte selv må være den som løser ting og ikke kan stole på det som blir anbefalt på f.eks helsestasjonen. Samtidig er jeg jo kjempeglad for å bo i et land hvor det tross alt er veldig bra å leve og helsetibudene er mange. .
Bajs! Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Jeg skal til manuellterapeut med lillegutt på torsdag... Veldig spent om han har låsning. Vi har prøvd ALT for å bli kvitt favorittsiden siden lillegutt var rundt 4 uker (nå er han 3 mnd). HS sier det vil gå over... Stoler ikke på HS lenger...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 Ikke stol på HS. Vi gjorde det for lenge og fikk feilbehandling av bydelsfysioterapeuten og fikk desverre ikke vite om KISS før jenta vår var 8 måneder. Nå har vi gått til manuell terapaut 3 ganger og hun er merkbart mye bedre. Vi går parallellt til fysioterapaut Ute på Barneklinikken (anbefales!) siden vi ikke stoler på helsestasjonen lenger. Håper hun ikke får noen varige mèn, vi har mye trening for å ta igjen det tapte.
Bajs! Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 Manuellterapeuten kunne fortelle meg at lillegutt har KISS type I. Så vi skal tilbake om tre uker og se om behandlingen han fikk har hjulpet eller om vi må ha ny behandling. Skal gå til barnefysioterapeut her i kommunen etter fullført behandling hos manuellterapeuten. Veldig glad for at jeg trosset rådet fra HS og tok kontakt med manuellterapeut selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå