Gå til innhold

ruinert pga sykemelding...

Anbefalte innlegg

Jeg jobber 40 % fast på butikk, og resten av tiden har jeg mulighet for å jobbe 60% som tilkallings vikar på sykehusets skrivestue...

Men nå er jeg sykemeldt men dette gjelder jo kun fra den jobben jeg har fast... Å nå er vi i økonomisk krise fordi jeg har så liten inntekt...

Bekkenet gjør så vondt at jeg klarer nesten ikke gå til vanlig... Jeg klarer ikke å være på butikk, men å sitte å skrive på en skrivestue er jo ikke noe problem i det hele tatt...

Jeg blir så fortvilet... Vi får det ikke til å gå rundt nå, så jeg føler jeg ikke har noe annet valg enn å friskmelde meg å pine meg på jobb på butikken, så jeg kan få jobbet ekstra på sykehuset...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136897613-ruinert-pga-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener å ha hørt at du har krav på penger for den andre jobben også. Har du fått noen vakter fremover da? Hvis du har det så gjelder jo sykmld for disse vaktene også, og de på sykehuset kan regne gjennomsnittlig hva du har tjent den siste tiden, slik at du får betalt.

Jeg mener bestemt at man får sykepenger for det man HAR jobbet, og ikke det du SKAL jobbe. De lager et gjennomsnitt av de mnd du har vært i jobb. Har selv vært lærervikar og vært sykemeldt, og fått lønn for de mnd jeg HADDE VÆRT i jobb.(Hadde kun den jobben, men det var en vikarjobb-tilfeldig når jeg fikk fremover, men fikk vanligvis hver dag.) Du hadde jo sannsynligvis jobbet hadde du ikke blitt syk, og da skal du ha for all den jobben du nå er for syk til å gjøre. Dette er ihvertfall slik det ble ordnet for meg i fjor.

Ja, dette må du ta med legen din asap. kanskje du får etterbetalt også..

Jeg har nesten bare hatt jobber med provisjon. Da gjelder det samme. lønna mi var kun preget av resultater, når du ikke er på jobb er det 0 penger inn. MEN de skal regne utfra det du har levert og hvor mye du faktisk har jobbet. Du kan ikke risikere å dra på jobb og pine deg selv stakkar! Lykke til hos legen : )

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...