Gå til innhold

Sukk. Utrolig vanskelig navnevalg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Problemet" vårt er at våre favorittnavn er mye brukt og vi har forsøkt å bli glad i litt mer uvanlige navn.

Våre favoritter er:

Sara - dette navnet har jeg likt veldig godt helt siden jeg var barn.

Maria - Synes bare det er så vakkert.

Hva synes dere om navnvalgene? Har dere evt noen forslag som er i samme stil? Hvilke mellomnavn kan brukes? Har tenkt på Sara Helene, Sara Elise, Sara Eline, Sara Marie, Maria Helen,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sara Marie går fint ann å bruke. Synes det er viktigst at man selv synes navnene er fine jeg da.

Skrevet

Hei :)

Jeg syns forskjellen på navnene Sara og Maria er at Sara er ekstremt poppis akkurat nå, mens Maria alltid har vært et vanlig navn.

Jeg ville valgt Maria fordi det kanskje tåler tidens tann litt bedre. Og så tenker man ikke "Motenavn" med en gang :)

Skrevet

Hei,

Jeg forstår godt at du liker disse navnene, fant en artikkel om navn og der stod dette:

Forskning har visat att namn som är vanliga bedöms positivt (Harari & McDavid, 1973;Mehrabian, 2001 & Levine et al., 1994). Ovanliga namn tenderar att ge huvudsakligen negativa associationer.

Så at disse er vanlige navn er nok bare bra:) Men du kan jo kombinere med et noe mer uvanlig andrenavn da, for eksempel Maria Hermine.

Skrevet

Både Sara og Maria er klassiske navn. Anna er et lignende eksempel som har hatt voldsomme svingninger i popularitet. De er alle bra navn. Hadde kanskje gått for Maria likevel da det er litt færre som får dette navnet nå.

Skrevet

skal du bruke et navn som ligger på toppen,må du ha dobbelt navn...vi tenker på sara elise...viss det blir 5 saraer i en klasse kan det være dumt med sara1 eller sara 2...da er det betre å ha et dobbelt navn en kan bruke...forstår problemet ditt...har samme problemet selv...

Skrevet

Vi heller litt mot Maria om dagen. Mannen synes det er best. Likte Maria Hermine godt jeg. Fint å kombinere det med et litt mer uvanlig mellomnavn. Kommer kun til å bruke et navn da. Noen flere forslag på mellomnavn?

Skrevet

sara elise og maria elise lurer vi på,vi har nok lik smak:)

Skrevet

Jeg er ikke glad i Sara, men Maria er flott. Hva med:

Maria Emilie

Maria Cecilie

Maria Sofie

Ada Maria

Anna Maria

Maria Eline

Skrevet

Maria er nydelig og ville glatt valgt det fremfor ultra-populære Sara.

Hva med:

Maria Elise

Maria Isabel

Maria Emilia

Maria Madeleine

Maria Sienna

Maria Therese

Maria Elida

Maria Oline

Skrevet

Begge er fine klassiske navn, og omtrent like poppis de siste åra, men det er over dobbelt så mange Mariaer som Saraer her i landet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...