Gå til innhold

Kom med deres beste ideer til enkel teambuilding oppgave!


Sivalur

Anbefalte innlegg

Vi har en liten oppgave på våre ukentlige teammøter og denne uken er det min tur til å finne på noe. Bør ikke ta mer enn max 15 minutter. Ting vi har gjort tidligere har bla. vært:

 

-rive ut en elefant av et stykke avispapir

-tegne hverandre - papiret går rundt og alle tegner en strek eller to hver på samme person (vi har noen picassobilder av oss selv hengende her nå)

-bygge høyest mulig tårn kun med papirark og teip

-skje-historien (en historie om noen på safari, når ordet skje blir nevnt skal alle som står i ring kaste seg inn og ta hver sin skje men det er en for lite, en slags stollek)

 

Så hva kan jeg finne på nå som er nytt og gøy? Kan være en og en eller to og to eller grupper på 3-4 stk. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med en adjektiv fortelling?

 

Har ikke peiling. Trodde det var slutt på teambuliding på norske arb. plasser etter the Office ble sendt på tv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - da har visst ikke min gruppeleder sett på The Office - heller ikke jeg... sånn sett så er det jo mer en type små leker, jeg synes jo det er litt tullete da, vi bruker opp til halvannen time på et ukentlig team møte som kunne vært unnagjort på en halvtime. (bruker bare 15 min på denne leken da, men masse tid på pratpratprat). Menmen, ikke jeg som bestemmer.

 

Takk for tips uansett, hvis ikke det kommer noe mer her så får jeg prøve å søke litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deltakerne samles i en sirkel med ansiktet inn i sirkel. Alle vender seg til høyre elle venstre slik at de ser ryggen på personen foran. Sirkelen gjøres tettere ved at alle trekker mot midten. Når deltakerne står som sild i tønne og sirkelen er en sirkel setter alle seg ned på fanget til personen bak. Målet er at alle sitter og sirkelen står! Morsom lek med alt i fra få til mange deltakere!

 

Deltakerne står i sirkel med henden på skuldrene til personen foran. Be dem merke seg hvor de står ved hjelp av lys, lyd og omgivelsene. Når de er sikre på hvor de står skal alle lukke øynene og hele sirkelen skal bevege seg 360 grader slik at alle kommer tilbake til den plassen de startet på. Gjøres både forlengs og baklengs

Start med likt antall stoler og deltakere. På med musikken og gå rundt som vanlig. Når musikken stanser skal alle OPP på stolene slik at ingen kroppsdeler berører bakken/ gulvet. Når det er greit tas en stol bort - men INGEN av deltakerne - og musikken starter igjen. Målet er at deltakerne skal samarbeide for å få plass til alle på stolene, noe som blir verre og verre etterhvert som stolene forsvinner.

 

Deltakerne står i ring og holder hverandres hender med ansiktet vendt innover i sirkelen. Oppgavene er å raskest mulig vende sirkelen slik at alle ser utover UTEN å slippe hendene. Kan også reverseres

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjipe-Laila: Tusen takk!! Der var det et par supre, lurer på om jeg går for den første eller siste der - vi er ca 7-8 stk så det blir en passelig sirkel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver deltaker står og observerer hverandre i 1 minutt. Så skal de snu ryggen til hverandre, gjøre om på/fjerne 5 plagg. Når deltakerne snur seg mot hverandre igjen, skal den andre si hva som mangler/er endret. F.eks: Fjerne en øredobb. Sette opp håret. Ta av beltet. Ta av en sokk. O.s.v. Målet er ikke stripping! He He, men denne fører til mye uhøytidelig latter.

 

To og to på lag. Snurre hverandre inn i dopapir. Kunsten er å ikke ryke dopapiret, og se hvem som klarer å pakke inn hvem best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegn omrisset av en bil. Hver deltaker skal tegne en "egenskap" på bilen som de står for.

 

Lys - Går foran med et godt eksempel.

 

Eksospotta - liker høyt tempo og effektivitet

 

Vindusviskere - Rydder opp om ting går galt

 

Motor - trofast medarbeider som aldri gir opp

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...