Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Hva synes dere om det? Hvordan ville dere uttalt det, rett frem - Sixten, eller som Sixt'n?
Vipsenmamma Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Det er veeeldig svenskt - jeg ville ikke brukt det. Ville uttalt det Sixt'n.
Vannmann35 Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Litt morsomt navn :-) Vet om en baby som heter det. Jeg ville nok uttalt det Sixt'n tror jeg....
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Minner meg om Sixteen, tror jeg ville sagt "Siksten".. Men aner ikke, likte det heller ikke godt.
anaina Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Vi bestemte oss for over et år siden for å bruke Sixten hvis vi får gutt. Nå er vi ikke gravide ennå, men vi liker det fremdeles... Vi sier Sixt'n på samme måte som vi sier Mort'n, men vet jo om noen som sier Morten med uttalt e, og for dem vil det vel være naturlig å si Sixten med uttalt e. Det blir vel litt dialektvariant?
Mooncake Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Jeg er svensk. I Sverige utales det rett fram: SixtEn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå