Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 jeg lurer litt på hvor lang kort regime er, og hvor lang lang regime er?? hvor mange uker er det forskjell på disse? Og så lurer jeg på når i syklusen man begynner på hver av disse regimene. det er ganske avgjørende for meg hvor lange de er i forhold til når vi kan starte. har en del eksamener som kommer i veien inni mellom. Hvor mange dager må man ned på klinikken, er det under egg uthenting og når de setter inn eggene? og jeg har sjønnte det slik at underveis må man ha innvendig UL for å følge med på eggene, Når og hvor mange må man ha under kort og lang regime?? Uff, mange spørsnål, men jeg må vite det;)
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Hallo:-) Dette er jo veldig forskjellig men jeg kan fortelle om opplegget vårt. Begynte på spray på dag 19,fikk blødning på dag 27 og var inne til første UL på syklusdag 29 (spraydag 12). Begynte på sprøyter på dag 31 og var inne til ny UL og blodprøve dag 35,38 og 39. Uttak på dag 40 og innsetting dag 42. Jeg var jo veldig mange dager inne men det kom litt av at jeg også hadde eksamner den perioden så de måtte følge nøye med på UL om det gikk an å styre unna de dagene. På Riksen tar de blodprøver samme dag som UL.De skal taes før kl 10 og UL etter kl 14.Så det ble maaange turer dit. Vet ikke om de gjør det på samme måte over alt da. Det tok hvertfall 42 dager fra mens til innsetting,tror det er en ganske kort prosess. Masse,masse lykke til!!!!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2008 takk for at du ville dele din historie;)
*anonymen* Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Hei, Et kort regime er at man begynner direkte på sprøyter uten å nedregulere med bruk av nesesparay først. Jeg har gjort det en gang, og begynte da på sprøyter på syklusdag 2, fikk ut noe færre egg som sammenlignet med "vanlig forsøk" (kan sikkert variere men). Ett langt regime er da at man nedreguleres fra dag 21 (ca) avhengig av syklus. Sist gang begynte jeg i desember, fikk en blødning 8/9 dager senere, og tok ut egg 20 dager etter sist mens. Så totalt sett tok mitt siste forsøk også sånn ca 40 dager. Ønsker deg masse lykke til Mvh,
*anonymen* Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Hadde forøvrig tre ultralyder i løpet av denne perioden (på Rikshospitalet...så det samme som Dollypop med blodprøver). Har tidligere hatt forsøk privat og da har jeg vært på en, kanskje to.
LilleVackreAnna Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Med kort regime starta jeg med puregon på syklusdag 2. Hadde UL på dag 5 og 9. Tok puregon i 8 dager, deretter EL-sprøyte også uttak på dag 12. På 2. forsøk slapp jeg unna med UL en gang, på dag 9, fordi jeg responderte "normalt" på stimuleringen. Blodprøve tok jeg sammen med siste UL, og på uttak- og innsettingsdag. Jeg grua meg fryktelig til å gå gjennom dette, men da jeg først kom i gang var det slett ikke så ille. Håper du opplever det på samme måte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå