endelig bolle i ovnen Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Hei Nå er det ti dager igjen til jeg skal inn til LAP på Riksen . Har aldri blitt operert før. Er det noen som har noen gode råd for tiden etter operasjonen. Helt grønn. Har hørt at man ofte fryser etterpå, stemmer det? Hvilke beskjeder får man angående veien videre. På samtalen vi var på Riksen sa de ikke noe om hva som skjer etterpå... Når kan man evt starte opp med ivf? Sitter med mange spørsmål for tiden og håper noen kan svare.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Jeg ble sykemeldt en uke etter lap. Hadde så mye luft og det var vondt.. etter lap finner de jo evt ut hva som er galt hvis det er noe.. Etter det ser de på hvilken type behandling du må ha. Så du må nok bare vente til lap er ferdig og høre videre derfra med legen din.. Lykke til
Grom-jinta Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Hei! Jeg var også sykmeldt i nesten en uke. Det som er så rart er at man får vondt i skuldrene etterpå, pga all lufta de har fylt buken med. Den lufta som blir igjen i kroppen etter lap. må kroppen absorbere selv. Når jeg lå i sengen og skulle snu meg over på andre siden, kjentes det ut som om jeg hadde gullfisk svømmende under huden... (Små luftbobler som flyttet på seg) Men alt i alt gikk det kjempe bra! Grudde meg egentlig veldig. Men var ingenting å grue seg for! Lykke til!!!
endelig bolle i ovnen Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2008 jeg må innrømme at jeg gruer meg en del. høres litt skummelt med narkose.... når dro dere hjem på dagen? mannen min møter meg på sykehuset, men jeg er usikker på når jeg skal be ham hente meg... sto ingenting i papirene jeg fikk heller, bortsett fra at jeg skulle ta blodprøve 7:30 og møte opp ved ekspedisjonen for dagkirurgi 8:30
Grom-jinta Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Jeg ble trillet ned på opr.stua ca kl 13.30. og fikk reise hjem kl 21.00. samme kveld. Forstår veldig godt at du gruer deg, det gjorde jeg også. Men dette kommer til å gå kjempe fint! Det er over før du vet ordet av det!
74skytte Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Det er ikke noe skummelt. Bare et lite tips. Ta på deg litt stor truse. Ikke string, siden du får et kjempe bind på deg etterpå. Også er det lurt å ha på seg joggebukse el som ikke strammer i livet. Jeg fikk ikke låst inn verdisaker, så jeg ble anbefalt å ikke ha med verdisaker den dagen. La derfor igjen tlf hjemme. Moren min skulle hente meg, og jeg husket ikke mobnr hennes. Litt kaos. Ellers var jeg på sykehuset i 8 t tror jeg det var. Lykke til, det går kjempefint!
endelig bolle i ovnen Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. februar 2008 Takk for tipsene. De skal jeg ta med meg. Men ble litt overasket over at dere ikke fikk dra hjem før 8-9 på kvelden. Måtte dere være der kl halv ni på morgenen da, eller fikk dere time senere på dagen. Er litt usikker på hvordan vi skal ordne det at mannen min skal hente meg for vi bor nesten tre timer med tog i fra oslo, så det bør jo planlegges litt....
Jelly Belly Skrevet 20. februar 2008 #9 Skrevet 20. februar 2008 Ville bare skrive til deg at det er absolutt ikke noe å grue seg til!! Jeg grudde meg så jeg var helt dårlig, men det var jo helt unødvendig! Det tar så utrolig godt vare på deg på sykehuset, og narkosen er ikke noe farlig. Man er vare litt trøtt når man våkner.. Og før du får narkosen får du likeglad-sprøyte, noe som egentlig var verdt hele oppholdet i seg selv!! Kan anbefale deg og reise deg opp å gå så fort du blir trillet opp på rommet igjen. Da slipper du unna mesteparten av luftsmertene, samt at du slipper å være groggy etter narkosen. Ligger du bare i sengen er du trøtt en god stund, men reiser du deg opp å går er det over i løpet av de 15 første skrittene. Samt igjen, du slipper luftsmertene. Sårene på magen er ikke noe å tenke på. Når inngrepet er ferdig er man så øm at man ikke kjenner magen sin, og når det begynner og gå over er også smertene over! Ønsker deg lykke til! Ps: Hos meg satt spiren første syklus etter lap, så vi slapp IVF likevel..
endelig bolle i ovnen Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 20. februar 2008 Tusen tusen takk for all omtanken . det varmer godt skal gi tilbakemelding om hvordan det gikk
tuttelura Skrevet 20. februar 2008 #11 Skrevet 20. februar 2008 Heisann! Jeg skal til lap den 18. mars - gruer meg som deg, men får bare satse på at det ikke blir for ille:-) Masse lykke til og kom gjerne med info i etterkant av hvordan det går! Vi ligger jo rimelig likt an i løypa, så moro å lese om erfaringer:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå