Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #1 Del Skrevet 19. februar 2008 er det noen mulighet for å få noe stønad til barneutstyr før fødselen?blir alene med barnet og har ikke rett på engangsstønaden....hjelper meg jo ikke så mye at jeg har rett til penger etter fødseln når jeg trenger noe utstyr før ungen blir født...... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136895376-st%C3%B8nad-til-utstyr/
Kosel Skrevet 19. februar 2008 #2 Del Skrevet 19. februar 2008 trenger nødvendigvis ikke ha alt på plass i forkant heller. Ja, det er mer lettvindt, men tviler på at du om du får fødselspenger fårt støttet til utstyr i forkant. Får du ikke lønn nå?? Ellers kan du søke om OS. Det kan vel bli innvilget fra et par mnd før fødsel mener jeg.... Det du trenger å ha på plass til ungen til født er en bleiepakke eller to, noe tøy - hvor mye kommer du til å få av familie/venner?? Kjøpte nesten ikke klær (med unntak av et par plagg jeg ikke klarte la være...) før mini var nærmere 5mnd... bilsete om du har bil. Det er kanskje den største kostnaden, men her kan man også få leie hos babybutikker og forsikringsselskaper, så er ikke nødt til å ta den kostnaden med engang heller. Vogn er jo heller ikke kriiise om man ikke har med engang. Seng kan man få for 350kr på ikea. Ellers så holder kanskje en kruv/vugge helt i starten, da mange små ikke roer seg når de får "all den plassen" si en sprinkelseng. Finn.no er en fin ting - her kan du finne ting billig, enkelte ting gratis. Det jeg ikke ville kjøpt brukt (hvertfall ikke fra finn) er en sikkerhets ting som bilsete. Om dette kjøpes bruk skal jeg kjenne de jeg har kjøpt det av å vite at det er riktig og pent brukt... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136895376-st%C3%B8nad-til-utstyr/#findComment-136895734
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå