Gå til innhold

Anbefalte innlegg

er det noen mulighet for å få noe stønad til barneutstyr før fødselen?blir alene med barnet og har ikke rett på engangsstønaden....hjelper meg jo ikke så mye at jeg har rett til penger etter fødseln når jeg trenger noe utstyr før ungen blir født......

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136895075-st%C3%B8nad-til-utstyr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har du jo muligheten til å spare opp litt penger hver mnd før ungen kommer for å kjøpe det du trenger før fødselen. Du går vel gravid 9 mnd som alle andre og det er nye fint brukt på www.finn.no. Har du lite penger må du handle deretter.

• 1 måned senere...

Hmm, er ikke det litt unødvendig å si da!

Ikke mye utbetalt i mnd den summen der da, om det er før regninger og utgifter da vel å merke. Skal vel leve ved siden av å, og da mener jeg ikke no luksusliv. Så tviler det er mye til overs å spare der.

Jeg har mere enn det der i mnd og jeg sliter hver mnd for at det skal gå rundt. Med tanke på husleie 6500, strøm ca 400. Billån 2000, studielån 1300. Hundemat, mat til meg selv.Parkering på jobb 200. etc. Jeg verken røyker eller drikker selvsagt, og bruker heller ikke penger på no særlig klær. Sier ofte nei til å bli med på cafe etc. Har ikke mye til overs å spare da altså.

Får bedre råd når jeg går ut i permisjon da.

Men mener man burde få litt støtte til det nødvendigste før barnet kommer. Tenker på det stresset det må være den første tiden å. Å gå i butikker. Off, blir svett bare ved tanken.

Jeg kommer også til å søke overgangsstønad i håp om å få det noen mnd før permisjonen.

Syns bare kommentaren din var litt "Krass"

Engangsstønad er kun for de som ikke har opptjent rett til foreldrepenger.. Du har jo opptjent rett til dette og vil derfor ikke få engangsstøtte - sånn er det bare anonym 23:29... Og for HI er det også slik at hun ikke vil få mer, det eneste måtte være å gå på sosialen.. Men skal man få hjelp der kan man bl.a ikke ha sparepenger.... Det er dyrt å få barn - det burde vel ikke komme som noen overraskelse????

Annonse

ja selvfølgelig vet jeg at det er dyrt med barn ,men da jeg bestemte meg for å beholde ungen(som ikke var planlagt) så hadde jeg både jobb og samboer. Samboern stakk sin kos desverre, og jeg ble sykemeldt+Arbeidsstedet mitt gikk konkurs... er ikke alltid ting går slik som man vill/tror ...Desverre kom alt sammen veldig plutselig.... Selv skulle jeg gjerne jobba fortsatt, er ikke noe morsomt å sitte hjemme dag inn og dag ut, men det kan jeg desverre ikke da rygg og bekken streiker helt..

Det hjelper deg ikke før barnet er født, men det ser ut som om du vil kunne få utbetalt bostøtte fra kommunen etter at barnet er født.

Vi har noe lavere inntekt enn deg, har 7000,- i husleie, og mottar 3500,- i bostøtte hver måned.

Vilkåret for å få bostøtte er at en har lav inntekt, høy husleie, og at en har barn i familien.

Så når barnet er født, så vil du nok få dette.

Det er søknadsfrist den 10. (?) hver måned, og situasjonsdato er den første hver måned.

Dette betyr at måneden etter at barnet er født så vil du (om du får levert søknaden før den 10. måneden etter), få utbetalt bostøtte.

Det var overgangsstønad jeg mente ja ;)

Og barn er dyrt,såpass vet jeg, velger vel ikke barn for å få god økonimi!! hehe:)

Vet nå ei venninne som får rundt 3-4000 i overgangsstønadi mnd og hun tjener litt mindre enn meg, så da er det håp for meg!

Og det å søke om det inntil 3 mnd før, er også mulig:) Så er gledelig overrasket nå:)

Lykke til alle sammen!

Hva med å snakke med banken og høre om du kan betale mindre på billånet (kun renter) i en periode? Det gjorde jeg i en periode med dårlig råd. Kanskje er det mulighet for å gjøre det samme med studielånet?

Ikke den mest opptimale løsningen på lang sikt, men i en kortere periode så går det fint.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...