Gå til innhold

Dere med bechtreve

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere fått barn etter dere fikk diagnosen? Kan man bli sykere av å få barn? Blir det anbefalt å ikke få barn?

Vet ikke om vi føler oss ferdige med å få barn men vil ikke risikere å bli mye verre for å få et barn til. Har jo barn som trenger en mest mulig frisk mor.

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har to barn og ble drastisk dårligere i begge svangerskapene. Fikk diagnosen etter min andre barn og klar beskjed om ikke å få flere.

Har en av hver, så går greit for meg.

Snakk med legen før dere bestemmer dere uansett. Lykke til.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg fikk diagnosen 6 mnd etter jeg fikk mitt første barn. Etter mange år med diffuse smerter var det nok fødselen som gjorde at det slo ut i full blomst hos meg. Fikk ikke noen beskjed om at jeg ikke burde få flere barn. Heller det at jeg burde få barna jeg ville ha fort slik at jeg kunne begynne på ordentlig behandling man ikke kan ta når man er gravid og ammer. Jeg har nå fått enda et barn og var kjempefin hele svangerskapet. Har fortsatt ingen smerter nå etter fødselen og datteren min er nå 2 mnd. Men vil nok bli verre utover høsten regner meg med. Men nå er det ingen flere barn på oss, for skal ha overskudd til å ta meg av barna også og merker det er vanskelig i perioder hvor sykdommen er på det værste.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har bechedrews, morbus crohn og kronisk muskell og skjellett sykdom. Jeg går jo ikke akkuratt gravid men jeg må si det er tøft av dere å gjennomgå et svangerskap med den vanskelige hverdagen dere nok har fra før. Så all honnør til dere !!

• 1 måned senere...
Skrevet

Selve sykdommen har holdt seg i sjakk under svangerskapene. Ganske deilig i grunn, jeg er friskest som gravid.

Men bekkenet har vært veldig kranglete, og har fått beskjeder frem og tilbake angående å bli gravid igjen. Nå i sommer ble bekkenet friskmeldt, 3 år etter forrige fødsel, så vi satser på et svangerskap til=)

MEN; (det er alltid et men!) Jeg får alltid en skikkelig fæl periode ca 3 mnd etter fødsel. Da er det som 1 år uten smerter skal bli gjengjeldt...=(

Og etter en stund blir jeg som før, med gode og dårlige perioder. Nå er jeg i en dårlig en, merker godt at det er blitt kaldere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...