noralill Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Jeg ammer - og går kjempegreit. Med nummer en ammet jeg også og fikk pumpet endel slik at vi hadde på lur i fryseren når jeg skulle ut på noe. Baby nummer 2 spiser på natten - det gjorde ikke den første og dermed er det vanskeligere for meg å pumpe ut. Er jo ikke tomt, men melka slipper liksom ikke ut i pumpa så lett når han spiser såpass ofte. Hørte idag noen som snakka om en nesespray de hadde brukt for å få melka til å "strømme" noen som vet hva denne heter og om det har noe for seg?
3 skatter ute:) Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 oksytoxin er det. fås på resept brukte den sist gang da det var mye pumping og styr med ammingen. fungerte bra. men merket at etter en stund så holdt det å bare sniffe inn med nesen, slik man gjør når man tar nesespray, så strømmet melken ut. psykisk effekt.. denne gangen trengs den ikke:)
yret Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Nesesprayen heter Syntocinon og inneholder oxytocin - "utdrivningshormonet". Fungerer fint for mange. Verdt å prøve.
3 skatter ute:) Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 ja sorry, blingsa på navnet. men innholdet var da rett:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå