Gå til innhold

Side-steps, skli på isen, sparke fotball, brystsvømming...

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å lage en overskrift som dere gidder å klikke på... Jeg hadde blitt så utrolig glad for svar!

Jeg er ikke gravid nå; har to barn på 1 og 3. Under svangerskapene var jeg i god form, men ble etterhvert sykmeldt for ryggsmerter. Ingen bekkenløsning, i følge legen min, og jeg pustet lettet ut. Han mente smertene var muskulære ("isjas-aktige")

Etter begge fødslene, og i dag, kjenner jeg en "rivende" og stikkende smerte i underlivet, i noen situasjoner/ bevegelser:

Side-steps i aerobic (trener derfor heller step).

Skli på isen, au!

Stoppe/ sparke en fotball (hender jeg glemmer meg når jeg leker med barna eller elevene mine).

Svømmer brystsvømming; klarer ikke ta beintaka...

Hoppe ut og inn med beina (gjør det ikke...)

Treningsinstruktøren min sier dette kan høres ut som symptomal bekkenløsning. Noen som kjenner igjen situasjonene jeg beskriver?

Vi ønsker oss flere barn, og jeg er jo engstelig for å få et tyngre svangerskap neste gang. Eller, aller mest, redd for ikke å komme meg i fin form igjen etterpå.

Noen som kjenner seg igjen? Kjempeglad for svar, jenter!

:)

Fortsetter under...

Ja jeg kjenner meg godt ijen her,har gått to svangerskap uten noen plager,men nå har eg fått bekkenløsning framme da,det er akkurat som det river der framme på en måte,drit vondt,jeg har blitt sykemeld å klarer såvidt vanlig husarbeid,det beste tipset jeg har fått er å ta de me ro å holde beina samla,hehe...

Jeg vil også si at det høres ut som bekkenløsning. Jeg fikk en sønn for 7 mnd siden og etter fødselen satt jeg i rullestol pga bekkenløsningen. Jeg slitter fortsatt, men er blitt mye bedre, men det er fortsat langt igjen vis jeg tenker på vordan jeg var før jeg ble gravid. Jeg kan gleme å sparke ball, og svømmetak er også alt for smertefulte. de andre tingene har ikke vært aktuelle å prøve. De smertene som du snakker om i underlivet blir sikert bedre vis du "løfter" opp underlivet med en hand og støtter det opp. Noe som bortimot er umulig i tilegg til at det ser teit ut. Å takket være de berømte masai skona så er jeg blitt mye bedre. Så har du råd er de absolutt å anbefalle. De har ivarfall fått meg mye bedre.

Hei,

Jeg kjenner igjen det du beskriver. Fikk vondt bare av å lese overskriften din... Jeg skal ikke si for sikkert hva det var jeg hadde, det er ganske vage greier dette her. Jeg ble sykemeldt to måneder før fødselen med bekkenløsning og var ganske bevegelseshemmet lenge etterpå. Men jeg er blitt bra.

Løsningen for meg var kiropraktor. Et halvt år etter fødselen var hun den første som faktisk tok på meg og så på meg med tanke på å finne ut hva som var i veien. Både legen og fyisoterapeuten hadde bare nikket og sagt, "ja dette er helt normalt". Det hjalp lite...

Hun studerte ryggen min og bekkenet og så hvor mye jeg kunne bevege meg før smerten kom, og så gikk hun løs på de vonde punktene, knadde ledd og gjorde noen knekk. Jeg var til behandling 7 ganger og så var jeg god. Det var himmelsk. Jeg kunne hoppe, sparke og løpe i trapper. Akkurat beintakene på brystsvømming er jeg fortsatt litt engstelig for, jeg feiger ut og sakser i stedet.

Jeg anbefaler deg å gå til kiropraktor. De vil gjøre en undersøkelse første timen, og hvis det er noe som kan fikses på, så finner de det.

Nå er jeg gravid igjen og jeg er veldig klar på at jeg skal oppsøke kiropraktor hvis jeg får problemer, bare for å få ting på plass før det får skeis...

Lykke til!

• 2 uker senere...

Hvis du bor i Oslo kan jeg anbefale kiropraktorklinikken Bekken og Barn (på Skøyen/Hoff). Norges eneste kiropraktorklinikk som har spesialisert seg på barn, gravide og kvinner med bekkenproblematikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...