Gå til innhold

Body lotion fra BodyShop med advarsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte aromaterapi bodywash og bodylotion fra BodyShop for å skjemme meg selv bort litt. :) Det står ikke noe på bodywash'en, men på bodylotion står det "if pregnant or suffering from a medical condition, consult a doctor prior to use." Greit nok det, skal spørre legen min på onsdag.

Men - hva med alle andre bodylotions med sterk duft? Er det greit? Bodyshop har jo mange deilige bodybutter :)

Fortsetter under...

Skrevet

Glemte å nevne at det er lavendel-duft. Har hørt at dette er ok for gravide, men vil sjekke med legen likevel.

Skrevet

Heisann,

Jeg jobber selv i the Body Shop. Du bør ikke bruke disse produktene når du er gravid. GRunnen til dette er at dette er aromaterapiprodukter som inneholder RENE Eteriske Oljer som diffunderer over i blodet ditt og dermed også over i fosterets blod. Lavendel er beroligende, tror ikke det er bevist skadelig for fosteret. Men jeg ville ikke tatt sjansen. GEnerelt skal man være veldig forsiktig med aromaterapi og eteriske oljer i svangerskap. Kan bare nevne at det finnes enkelte eterske oljer som virker direkte abortfremkallende. MEN alle Body Buttere fra THe Body Shop kan du trygt bruke. Spesielt de men Cocoa Butter er veldig bra for å forebygge strekkmerker i svangerskapet siden de inneholder mye essensielle fettsyrer som virker stimulerende på hudens smidighet :-) Lykke til :-)

Skrevet

Hvis du skal skjemme deg selv bort så anbefaler jeg heller å prøve produktene i SPA serien til The Body Shop når du er gravid eller ammer :-)

Skrevet

Tusen takk ovedie :) Da skal jeg gi bort de deilige produktene. Godt at man kan bruke bodybutter, de er fantastiske. Skal huske på den som er god mot strekkmerker når magen begynner å vokse;)

Skrevet

Jeg har brukt bodybutter fra Bodyshop nesten hver dag under hele graviditeten så langt jeg! Står ingen advarsler på den så vidt jeg kan se i hvert fall!

Blir helt tullerusk av alt vi må passe oss for jeg, men det er fint at folk opplyser altså :-)

Si ifra når du har fått svar fra legen din da!

Annonse

Skrevet

Nå ser jeg at du har fått profesjonelt svar her :-) Det var fint. Da skal jeg kjøpe cacao butter neste gang! ;-)

Skrevet

Det finens et annet produkt i samme serie fra The Body Shop som er en stick med Cocoa Butter. Dette er et produkt som inneholder svært høy konsentrasjon av Cocoa Butter, det er nemlig ikke tilsatt vann slik som de aller fleste andre produkter på markedet mot strekkmerker er.. Det som er casen for at jeg ikke først og fremst ikke anbefaler dette er st det for tiden er utsolgt fra samtliget Body Shop butikker. Vi selger veldig masse av dette produktet og det er derfor synd at dette er utsolgt. DEtte er en situasjon som The Body Shop ikke rår over dessverre. Men vi har fått beskjetd om at det skal bedre seg i løpet av våren :-) Men som sagt BRUK DEN VANLIGE COCOA BODY BUTTER TIL DETTE FORMÅLET I MELLOMTIDEN FOR DEN ER DEN BESTE ERSTATNINGEN DU KAN FÅ. The Body Shop har også FOT PRODUKTER som kjøler godt :-)

Skrevet

Den sticken er jo bare suuuuper=) Brukte den på brystene i forrige svagnerskap og hadde tenkt å begynne med det nå igjen=( Håper den kommer inn kjappt da=)

Skrevet

Jeg brukte bodybutter i forrige svangerskap,er ganske lita (158) og hadde en svææær mage. Når jeg var på kontroll rett før fødselen var jordmor helt sjokkert over at jeg ikke hadde et eneste strekkmerke!!! :) Så kan trygt anbefale bodybutterene ja, skal snart inn og kjøpe nytt for dette svangerskapet :) utrolig drøye er de også, hadde enda mye igjen når jeg var ferdig med svangerskapet. (smurte bryster, lår og mage hver morgen og kveld.) Løp og kjøp jenter ;)

Skrevet

Er så heldig at jeg aldri fått strekkmerker på magen eller andre steder(untatt puppene) Så smører bare de jeg=) Men ikke så rart jeg får strekkmerker på puppene, bruker A til vanlig men ammebh'er har jeg alltid vært nødt til å ha D på. Må bytte bh nå, da de vanlige er for små=( allerede

Skrevet

Det som også er veldig spennede med The Body Shop er at de i løpet av dette året faktisk lanserer en egen produktlinje for de små som vi bringer frem i løpet av året :-) Det kommer nemlig en egen barnelinje med produkter :-) Veeeeeeldig spennende :-)

Skrevet

Hvor holdbare er disse butterne? har en, men har stått ett par år...er effekten på strekkmerker den samme?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...