Gå til innhold

Trenger en på 1 år parkdress til 900 kr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk bare litt sjokk over prisene jeg. Han skal begynne i barnehagen, kan ikke gå men trenger jo en dress selv om jeg ikke tror han skal være ute hele dagen. Er andre dresser også vanntette, gode å bevege seg i og holder grei kvalitet?

Og kan noen anbefale noen?

Skrevet

Nei. Du kan kjøpe en billig enn, de har til 2-300 kroner på ica maxi og sånne butikker. Det viktigste er at det er gummi i rompa så de ikke blir våte :-)

Skrevet

Jobber foresten i bhg, og det er fint lite forskjell på de som har reima-dresser og de som har "billig-dresser". Bare sørg for å ha noe godt under, fleece eller ull :-)

Skrevet

Ok, takk for svar. Har en lang liste med ting som skal kjøpes inn i forhold til barnehage og nytt barn som kommer så en tusenlapp på bare dress ble litt vilt ,-)

Har en ullfleecedress fra Nøstebarn som er kjempegod så den kan han ha under. Starter i april så håper jo på varmere dager da så vanntetthet er viktigst tenker jeg

Skrevet

Da trenger hanhvertfall ikke en sånn dyr dress! Kjøp heller en fin og billig en, den kommer sikkkert ikke til å passe til høsten uansett! Lykke til med barnehagestart :-)

Skrevet

trenger nok ikke det, men ville funnet en dress som er vanntett og pustende. Eg er sjølv veldig fornøyd med reima og troll så her har det blitt prioritert med en skikkleg utedress, synest det er viktig at barna har en dress som er varm, vanntett, pustende og ikke minst, god og bevege seg i. Har og hatt refelex sin vårdress og den har vi vert fornøyd med til en 1 åring. Dersom du har ullflis dress kunne du kanskje prøve reflex sin vårdress, det er nok utenpå. og dei koster ca 300 kr, og da har dere dress til våren og.

Skrevet

Kjøpte en dress på obs til 200 kroner i høst som lillegutt har brukt fra han var 8 mnd til 13 mnd. Den tåler alt tror jeg. I utgangspunktet skulle jeg kjøpe en reima dress når han begynte i bhg, men det trengte jeg absolutt ikke. Den er både vantett, tåler kryping og er varm. De er ute hele dagen i bhg.

Skrevet

den på obs er sikkert ok til en så liten men til min aktive 3 åring funket den ikke, så er komt i søppla....:-( vart våt gjennom, hul på knæra og nesten i baken og vart klam av og bruke den. (puster ikke?)

Skrevet

Hei.

Snuppa vår startet i lekestue da hun var litt over 10mnd. Vi orket ikke betale 1000 kr for dress til henne. hun var begynt å gå da hun startet der, men det er uansett vanskelig når de er så små og bevege seg skikkelig med masse klær. Vi hadde både reima,troll og lego hjemme på prøve, men ente opp med en dress kjøpt på obs. Den finker til det den skal. Er vanntett og vindtett, og holder henne varm. Under har vi en ulldress eller fleece.

De er dessuten ikke ute så mye eller lenge hvis det er skikkelig kaldt, eller vått.

Når hun blir litt større og er mer i aktivitet og alt kan det hende vi går mer på skikkelig kvalitet. Men for øyeblikket tror jeg ikke alltid at det dyreste er det beste..

Skrevet

Enig i tankegangen over, ser helt klart at en aktiv 3-åring som er høyt og lavt i allslags vær trenger en skikkelig god dress. Men tror vi skal satse på en type billigere vårdress med ull under i starten. Jeg er typen impulskjøper som ofte vil ha "det beste" for sønnen min men nå prøver jeg å være litt økonomisk ,-)

Skrevet

Flere mødre jeg kjenner skryter masse av dressen til Europris, den kjennes ut som gummi hele dressen og er vanntett. Den kom godt ut i tester tidligere i vinter.

Selv kjøpte jeg HellyHansen dress på Obs, og den var ikke noe særlig. Kun gummi på knærne og rompa. Når han krabbet, så kom knærne over gummien og han ble kliss våt. Stiv er den også.

Skrevet

Vi kjøper kun det beste til jenta vår, og jenta vår har str.80 i reimatec. Den kostet 999,- Skoene hennes er goretex og kostet 649,- Jeg ser ikke på pris når det gjelder klær og sånt. Da begrenser jeg heller å kjøpe alt for mange leker.

Skrevet

Det viktigste er at dressen er vanntett og lett og bevege seg i. Når vi skulle kjøpe til vår ett åring når hun begynte i barnehagen var det de to tingene de vektla i barnehagen, og de anbefalte da Reima så vi kjøpte det. Og den kan virkelig anbefales altså! Veldig slitesterk, og lett og bevege seg i. Sikkert mange andre som er like gode da, men de har vi ikke prøvd (enda) ;)

Skrevet

Vi har også Reima. Fantastisk dress. Men som hun over sier så er jo det viktigste at den er vanntett, puster og at den er lett og bevege seg i. Småen kunne ikke gå da han begynte i barnehagen og vi merker stor forskjell i bevegeligheten hans etter hva han har på seg.

Han har en vår/høstdress som er genial. Den har han brukt snart 1år. Når det er kaldt har vi ulldress under. Den er så myk, vid og god - ikke noe problem med kryping eller gåing i den.

Men det er jo ikke noe vinterdress, så han har en skikkelig vinterdress også. Den har han større problemer med bevegeligheten i. :)

Skrevet

gutten min har en europrisdress og en reimadress... klart reima er veldig myk og lett å bevege seg i (romslig) osv, men europris dressen gjør nytten sin den også! det eneste med den som vi ikke var så fornøyde med var at strikken i armene er utrooolig stram! vi måtte klippe over den, for hendene til gullet ble helt blå når vi først hadde fått hånda hans igjennom, så det ble veldig ubehagelig for han... men den har vært vanntett osv, så det er vi fornøyde med...

jeg kjøper ikke dyre klær... grunnen til at han har reima er at jeg fikk tak i den på posesalg på fretex! den var ikke slitt i det heletatt, og vi har vært fornøyd, men jeg ville aldri betalt 999kr for den!

i det samme posesalget fikk jeg tak i viking goretex sko med prislapp på å greier.. husker ikke om de kostett 599 eller 699 jeg, men det var iallefall vanvittige priser!

han har også et par ecco støvler som vi fikk tak i på halv pris til 399, og dem er vi veldig fornøyde med! synes det er viktigere å bruke litt ekstra penger på gode sko til de små enn til dyre dresser, for det er ikke sååå stor forskjell på dem!

Skrevet

Hei.

Vi var så heldig å få Reima dress av besteforeldre til bursdag. Jeg er super fornøyd med den-anbefales fra dette holdet. Dattera vår er 1,5 år og har hatt dressen fra før hun kunne gå- aldri vært våt eller kald med den, hun beveger seg fint i den og det er bare å børste av møkka- trenger ikke å vaske den hele tida.

Jeg er helt enig at prisen er høy, men her vi bor, Sandefjord er de på salg 40% ihvertfall to ganger i året, bl. a nå og på høsten, kanskje du finner på salg du også??

Skrevet

Det dyreste er ikke alltid det beste ;-)

Skrevet

som å banne i kirka sikkert, men Reima til en som ikke går er tull!!!!

kjøpte ReimaTec etter anbefalinger har fra, til min gutt da han var 10 mnd å skulle begynne i barnehage, han gikk ikke, men var god til å krabbe.

Endte opp med å bruke regnbukse med varmt tøy under, for han kom seg ikke en cm med denne dressen, var for tjukk å klumpete, han så ut som en stranna hval i den! - å dressen var i riktig str!

min gutt var 10 mnd i desember, og det var ment at han skulle bruke denne dressen hele vinteren, men fungerete mye bedre med bukse,( der regner mere enn det snør her jeg bor). Da gutten lærte seg å gå, når han var 15 mnd, var dressen for liten, solgte dressen og er glad jeg er kvitt den!!!

Skrevet

Vi har en dress fra Didriksons til 1100 kr og en fra sparkjøp til 199 kr. Den fra sparkjøp er nesten like bra, har ikke blitt våt eller kald men den er litt trang i armene. God å bevege seg i også, har hatt den siden gutta var 12mnd. Så nei, er ikke alltid de dyre er best.

Skrevet

Jeg arvet to Reima dresser etter søskenbarna til Snuppene, de er i str. 92.

Begge mine har brukt/bruker disse fra de var ett år, men fordi de er i str 92 kan de bruke de til de 2.5 år.

Dette er fordi Reimatec, selv i en str for stor, er mye lettere enn andre dresser slik at de ikke har hatt problemer med å gå, krabbe etc.

Uansett, vil kjeg tro at en på 1 år lærer å gå rimelig raskt etter å ha begynt i bhg., det gjorde min ettåring iallefall;-)

Skrevet

Spørs hvordan den skal brukes og hvordan barnet ditt er.

I barnehagen her, får ingen barn være ute av vogna, hvis de ikke kan å gå. DA trenger en vel ikke en så dyr dress.

Men kan barnet gå, og er mye ute, kan det være greit med en dress som er vanntett og samtidig er lett og bevegelig. Reima er veldig bra, men jeg vet reflex kommer godt ut i tester, og koster halvparten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...