Gå til innhold

Regler rundt sykemelding?

Anbefalte innlegg

Har vært sykemeldt (delvis 50% og delvis 100%) siden juli pga myalgi (fremprovosert av jobben).

Har termin i september.

Etter mange behandlinger hos kiropraktor begynner jeg å bli mye bedre, og håper derfor å komme ut i 100% stilling igjen så snart som mulig.

Hvis jeg kommer meg ut i 100% stilling igjen før jeg har vært sykemeldt i ett, hvor lenge må jeg holde ut i full stilling for ikke å miste retten på permisjonspenger? Er det slik at jeg må jobbe 1 mnd for å begynne på en "ny 1-års periode"?

Mitt høyeste ønske er selvfølgelig at jeg holder ut i full stilling til termin, men med tanke på den type jobb jeg har, så er det stor sjanse for at plagene vil komme tilbake.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136890174-regler-rundt-sykemelding/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Mener det er slik at dersom du hr vært sykemeldt i mer enn 6mnd, må du jobbe i 6 mnd for å har rett til ny smlperiode på 1 år.

Dersom du går over 1år før termin, må du nok belage deg på å ta u permisjon før nedkomst - mer enn de pålagte tre ukene...

før det har gått et år må du jobbe 100% i 14 dager (mener jeg)

har man gått 1 år sykemeldt må man jobbe 26 uker .

husk at man ikke begynner på nytt sykeår etter en fødselspermisjon man fortsetter der en slutta før permisjon.

man mister ikke retten til permisjon om man er sykemeldt under svangerskapet. så lenge man er sykemldt fra lønna arbeid

• 5 uker senere...

Hei åsemor.

Det du sier ang. nytt sykeår etter fødselspermisjonen at man fortsetter der en slutta før permisjon det stemmer ikke i følge mitt NAV kontor i alle fall.

Jeg har selv gått sykemeldt i ett år og gikk ut i sv.permisjon nå og jeg fikk brev fra NAV om at dersom jeg ikke er i stand til å begynne på jobb igjen etter endt sv.permisjon så har jeg rett til et nytt år med sykepenger igjen. Det er da selvfølgelig avhengig av at du har opptjent rett til foreldrepenger og at du ikke har vært sykemeldt de siste 26 ukene i sv.permisjonen.

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...