snaijka Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 hei.. lurer på om noen av dere vet om jeg kan supplere noen av mine måltider med noka sin diett? sånn der pulvershaker. Jeg var over 90kg før jeg ble gravid,,,og har ikke lyst til å ende opp så mye tyngre enn dèt!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Tror det står på den pakken at det ikke er anbefalt under graviditet...
janeymaleney(uke 39) Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 du kan IKKE gå på noka dietten når du er gravid! man skal ikke slanke seg under graviditeten. du kan heller spise sunt og gå turer hver dag,da trenger man ikke gå opp noe mye. jeg veide litt over 100 når jeg ble gravid og har bare gått opp 2 kg... er i uke 39 nå... så det har ikke noe å si hvor mye du veier i utgangspunktet,bare prøv å vær sunn så går det nok bra skal du se!
snaijka Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2008 jeg har hørt at det er ikke farlig å slanke seg under svangerskapet, når man er veldig stor, så fremst barnet har det fint.. Men det var ikke det som var planen min, skjønner dere.. problemet er at jeg ikke klarer mye fysisk aktivitet pga helsa, og spiser i utgangspunktet ganske sunnt.. så derfor tenkte jeg på noka, for å få i meg mindre kalorier bare..
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Jeg ville i alle fall snakket med legen om det. Begge legene jeg har hatt i mine to svangerskap har vært veldig nøye på at jeg ikke må slanke meg mens jeg går gravid, men spise sunne ting, små og ofte måltider, drikke mye vann. Nokadietten setter jo kroppen din på sparebluss...og i utgangspunktet tar fosteret det den trenger, men hva sitter du selv igjen med da? Men hvis du tenker på f.eks å erstatte kveldsmåltidet med en shake, for de det er lettere å begrense kaloriene kan jeg jo forstå et slikt valg. Ville i alle fall ikke erstattet mer enn ett måltid om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå