lita78ღ Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre... Har hatt 4 forsøk, det tredje endte i graviditet men tom forstersekk i uke 7. Har aldri fått noen på frys, bare 1-2 egg som har egnet seg på dag 2 og 3 etter uttak... Har nå mistet helt piffen og har ingen tro på at vi vil lykkes. Er så frustrert over å ikke vite hva som er "feil".... Virker som om alle stopper utviklingen innen 3 dager. Hva kan være grunnen til det?? Sambo vil prøve mer, jeg kjenner det som bortkastet men skal gjøre det for hans del... Hvordan skal man klare å være positiv? Synes nesten ingenting snakker til vår fordel.. Sutrehilsen fra lita78
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Skjønner godt tanken din. men du må ikke gi opp!!! Jeg sier til meg selv, den som gir seg har tapt!! Skal i gang selv med 4 forsøk nå, (3 ivf i danmark) og nå bærer det til porsgrunn for nye.. jeg gir meg ikke!!! Leser jo over her nå at Jehn klarte det på sitt 9 forsøk.. det gir håp og det er mange andre også som har mange forsøk.. Håper du tar motet fatt og setter i gang, en dag er det din tur også!!! KLEM
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Glemte å si at jeg selv har prøvd i over 11 år, er 38 år og barnløs, det har gjort vondt i hjertet mange ganger men jeg gir meg ikke!!!
Kanskje i år? Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Tror vi alle mister motet av og til. Har vært der selv - ble gravid ved fryseforsøk, men tom fostersekk i uke 8. STOR nedtur - måtte gå inn i meg selv, og vurdere hva jeg ville utsettte meg selv og kroppen min for videre. Det er dessverre slik at kvinnens psyke og kropp blir utsatt for store forandringer. Samboer er også positiv til at vi prøver igjen - og ja, har selv kommet til at jeg vil prøve igjen. Denne gangen med et sorgtungt minne om sist erfaring, men jeg har forsatt håp og ikke minst tro på at vi også kan få det til! Ønsker deg lykke til med hva enn du måtte bestemme deg for!
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Huff, ikke rart du er sliten etter alle forsøkene. Jeg har bare hatt 2 IVF men 4 innsettinger og 1 SA, og jeg sa til mannen at jeg ikke trodde jeg kom til å orke mere enn de 3 offentlige. Alle hormonene og nedturene ble mye å takle. Det som hjalp meg var å fokusere på at jeg faktisk hadde blitt gravid 1 gang på fryseforsøk og at jeg faktisk kunne bli gravid. Det kan du og. Selv om det gikk galt festet iallefall egget seg hos deg. Det er lov å være sliten, lei og deppa. Beunderer virkelig de som holder ut forsøk etter forsøk. Og jeg tror vi alle opplever å miste piffen og troen på at vi noensinne kommer til å oppleve å bli mamma. Men prøv å se fremover, det er ofte lettere å bli gravid om man har blitt det en gang før. Og selv om du har få egg så trenger ikke det bey at de som blir igjen ikke kan bli baby av. Jeg har hatt det veldig tøft i forbindelse med mine forsøk, blitt veldig syk og første gang enormt overstimulert og innlagt på sykehus. Har og hatt meget smertefulle uttak. Men jeg kan love deg en ting selv om det høres klisje ut så er alt verdt det når spiren endelig sitter. Og jeg skal ha flere barn og antagelig mange flere forsøk. Men jeg gleder meg. Jeg håper du klarer å tenke positivt og evt prøve andre alternativer/klinikker enn der du har vært. Ønsker deg masse lykke til videre og håper du snart får den etterlengta spiren i magen:-)
lita78ღ Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2008 Takk for at dere tar dere tid til lange og gode svar til meg. Det er alltid godt å få litt positiv og oppmuntrende feedback. Klem
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Kjære lita78 - føler med deg, vet hvor slitsomt dette er.... Men jeg synes IKKE du skal gi opp, en dag er det din tur - det føler jeg på meg:-) Klem
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #8 Skrevet 29. februar 2008 Hei Jeg har hatt 4 uttak nå og igår testet jeg endelig positivt. Har satt inn totalt 7 egg på de 4 uttakene. Jeg har brukt akupunktur, men gikk til noen useriøse de første gangene. Så fant jeg en som hadde peiling og jeg tok blant annet akupunktur ca 30 min. før vi satte inn egget denne gangen og 30 min. etter at vi satte inn egget. Jeg tror at det har hjulpet. Har holdt på å gi opp flere ganger, men så tenker jeg at jeg må bare prøve en gang til, kan ikke gi opp enda. Nå håper jeg bare at alt går bra. Lykke til du også, det ordner seg sikkert for deg også hvis du bare klarer å slappe av og tenke positivt. Se fremover og ikke bakover Klem
Snooopi Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 Ikke gi deg jenta mi! If you can dream it - you can do it! Mange klemmer fra meg - vi ses neste helg:-) -men hyyyyysj! Er du klar for fest?? Jeg hadde et skikkelig tiltrengt rotbløyte forrige helg - det var 1½ år siden sist...
lita78ღ Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 1. mars 2008 Det var Disney som hadde det sitatet, var det ikke?? Jo jeg er klar for fest. Vi får slå ut håret:-) Du tåler vel en rotbløyte til;-) Men jeg sier ingenting nei.... Hun vet at vi såvidt har snakket på nettet, men ikke om hva. Men tror hun vet at dere forsøker, skjønte det slik på noe hun sa engang... Jeg har ikke kommentert det. Det som sies her forblir her:-) Blir veldig koselig å treffe deg. Skikkelig trist at det ikke lykkes for dere denne gangen heller... men da er vi i samme båt du og jeg...desverre.. Klem
Snooopi Skrevet 1. mars 2008 #11 Skrevet 1. mars 2008 Hei igjen! Jeg har fortalt henne om meg, så det er ikke så hemmelig lenger. Men bare dere vet hvor langt jeg er i løypa, og kjenner alle detaljer. Gleder meg til å møte deg:-) SELVFØLGELIG SKAL VI LYKKES! klemmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå