christinajentå "høygravid" Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Slik jeg har forstått det så har en del folk fått godkjent progestan gjennom NAV mens andre folk får avslag. Dette vil eg klage på, slik skal det ikke være!!! Derfor håper jeg at folk kan skrive opp om dere har fått godkjent eller avslag og hvor dere hører til. Dette gjør saken min sterkere. Det bør ikke være slik. Det burde vært enten eller!!!! Christinajentå: NAV stavanger- avslag
Gojentå Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Slik jeg har forstått det så har en del folk fått godkjent progestan gjennom NAV mens andre folk får avslag. Dette vil eg klage på, slik skal det ikke være!!! Derfor håper jeg at folk kan skrive opp om dere har fått godkjent eller avslag og hvor dere hører til. Dette gjør saken min sterkere. Det bør ikke være slik. Det burde vært enten eller!!!! Christinajentå: NAV stavanger- avslag Gojentå: NAV Sandnes - avslag
Emma*den lykkelige venter Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Christinajentå: NAV stavanger- avslag Gojentå: NAV Sandnes - avslag Emma*: Østlandet(!) - godkjent, fordi jeg først har prøvd Crinone uten effekt
Trulte80 - Venter nr. 2 Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Slik jeg har forstått det så har en del folk fått godkjent progestan gjennom NAV mens andre folk får avslag. Dette vil eg klage på, slik skal det ikke være!!! Derfor håper jeg at folk kan skrive opp om dere har fått godkjent eller avslag og hvor dere hører til. Dette gjør saken min sterkere. Det bør ikke være slik. Det burde vært enten eller!!!! (Trulte80: "Jeg fikk og avslag med begrunnelse i at Crionen ikke var prøvd ut først og funnet at den ikke hadde ønsket effekt.") Christinajentå: NAV stavanger- avslag Gojentå: NAV Sandnes - avslag Trulte80: NAV Sandnes - avslag
eple3 Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Har nettopp skrevet en klage selv så får vi se.. Var en tråd her for ikke så lenge siden ang det samme - da kom det fram at folk som tilhørte Riksen og St.Olavs fikk godkjent. Christinajentå: NAV stavanger- avslag Gojentå: NAV Sandnes - avslag Trulte80: NAV Sandnes - avslag eple3: NAV Fredrikstad - avslag
eple3 Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Oops sånn ble det vel riktig.. Christinajentå: NAV stavanger- avslag Gojentå: NAV Sandnes - avslag Trulte80: NAV Sandnes - avslag Emma*: Østlandet(!) - godkjent, fordi jeg først har prøvd Crinone uten effekt eple3: NAV Fredrikstad - avslag
Madam-mim Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Christinajentå: NAV stavanger- avslag Gojentå: NAV Sandnes - avslag Trulte80: NAV Sandnes - avslag Emma*: Østlandet(!) - godkjent, fordi jeg først har prøvd Crinone uten effekt eple3: NAV Fredrikstad - avslag ninen84: NAV Porsgrunn - avslag
74skytte Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Jeg har ikke prøvd å få det godkjent ennå, men jeg fikk med et eget skriv i fra Riksen ang. Progestan. Kanskje det har noe å si......?
WishToBeMom Skrevet 18. februar 2008 #9 Skrevet 18. februar 2008 Christinajentå: NAV stavanger- avslag Gojentå: NAV Sandnes - avslag Trulte80: NAV Sandnes - avslag Emma*: Østlandet(!) - godkjent, fordi jeg først har prøvd Crinone uten effekt eple3: NAV Fredrikstad - avslag ninen84: NAV Porsgrunn - avslag wishtobemom: ikke søkt ennå --------------- Jeg startet en tråd om dette for et par uker siden: http://www.barnimagen.com/forum/thread/136779556 I Porsgrunn sa de at de hadde hatt mange pasienter som har fått avslag, og nå har de begynt med crinone. Klinikken der har visst sendt en klage til NAV (Sør/ Øst) nå. Pasientene får et skriv med begrunnelse om hvorfor de bruker progestan, men det var visst ikke nok. Jeg har så tatt direkte kontakt med saksbehandler i NAV Øst, og her er svaret: "Hei Ingen får i utg.pkt. dekket Progestan. Det er imidlertid mulig å få dekket det etter søknad fra lege. Søknaden sendes til stønadsseksjonen i NAV Helsetjenesteforvaltningen i regionen, som skal innhente uttalelse fra farmasøyt før vedtak fattes. Det kan ytes bidrag dersom det foreligger særlige grunner. Særlige grunner foreligger når markedsførte preparater har vært forsøkt, uten at ønsket effekt er oppnådd, eller dersom behandlingen har gitt uønskede bivirkninger. Jeg antar derfor at den som du sikter til antakelig har brukt Crinone først og så har legen sendt inn en søknad med begrunnelse på hvorfor progestan må brukes. Dersom det er dekket progestan uten søknad fra lege har man gjort et feil vedtak. Jeg kan selvsagt ikke gå inn å vurdere den saken du sikter til, men det er slik at det må foreligge en søknad fra lege, for at vi i det hele tatt skal kunne vurdere dekning til Progestan, og Crinone må ha vært forsøkt. Dersom du har forsøkt Cinone og du får lege til å skrive en søknad om hvorfor du skal bruke Progestan er sansynlig at den vil bli innvilget. Årsaken til at man trenger egen søknad fra lege på dette preparatet skyldes at Progestan ikke har generelle markedsføringstilatelse i Norge. " Men er urettferdig at noen får dekket dette, så fint om noen har ork til å klage og mase på NAV:-)
tubaluba Skrevet 18. februar 2008 #10 Skrevet 18. februar 2008 Christinajentå: NAV stavanger- avslag Gojentå: NAV Sandnes - avslag Trulte80: NAV Sandnes - avslag Emma*: Østlandet(!) - godkjent, fordi jeg først har prøvd Crinone uten effekt eple3: NAV Fredrikstad - avslag ninen84: NAV Porsgrunn - avslag wishtobemom: ikke søkt ennå Bæææ: Nav Gjesdal- avslag (tror gjesdal, sandnes og stavanger og sikker fler har samme kontor for dette i Sola kommune) mvh
lillelilly Skrevet 19. februar 2008 #11 Skrevet 19. februar 2008 Christinajentå: NAV stavanger- avslag Gojentå: NAV Sandnes - avslag Trulte80: NAV Sandnes - avslag Emma*: Østlandet(!) - godkjent, fordi jeg først har prøvd Crinone uten effekt eple3: NAV Fredrikstad - avslag ninen84: NAV Porsgrunn - avslag wishtobemom: ikke søkt ennå Bæææ: Nav Gjesdal- avslag (tror gjesdal, sandnes og stavanger og sikker fler har samme kontor for dette i Sola kommune) lillelilly. NAV Fredrikstad - avslag NAV har visstnok endret rutinene igjen. Tidligere kunne de som har prøvd Crinone først få refundert, men nå hjelper ikke det heller. Jeg har selv vært gjennom tre klagerunder som til slutt gikk til hovedkontoret, men uten resultat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå