Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Mamma, pappa, bil og bebi. Er det normalt??? ser at mange teller, synger osv her så da blir jeg litt bekymret..
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Litt sein. Dersom man f.eks. snakker flere språk i familien kan barn bli litt senere ut enn vanlig. Dersom du er bekymret så snakk med helsestasjonen- de kan evt. sjekke hørsel o.l. Noen barn kan f.eks. være så plaget med f.eks. ørebetennelse at de nesten konstant hører litt dårlig.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Hei! Min gutt er nettopp blitt 2 år, og er heller ikke av de mest pratsomme.. Mamma, pappa, dadda, bil, is(gris), pi (pus) + noen dyrelyder. En logoped jeg kjenner sa så fint til meg: VET DU OM NOEN FRISKE VOKSNE SOM IKKE PRATER?? Han forstår jo det du sier. Det er stor forskjell på barn i denne alderen. Men så lenge han forstår hva du sier ville jeg ikke bekymret meg så mye. Ta kontakt med lege/helsestasjon for å avkrefte ev. hørselsskader. Jeg skal til 2 års kontroll og trumfe gjennom en henvisning til øre-doktor. Vel - vi får bare gi det litt tid. Om en stund har de kanskje munn-diare??
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 By the way... Einstein snakket ikke før han var 4.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Høres veldig lite ut. Du får se hva de sier når dere skal på 2 års kontrollen og skal ta språktesten.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 ikke beskymre deg, språk utviklingen er veldig individuell og nromalen er veldig vid. Snakker han ikke noe mer når han er tre ville jeg begynne å beskymret meg. Jeg er førskolelærer og jobber på småbarn og ville ikke ha hatt noen beskymring for en to åring som ikke snakker mer. Forstår han hva du sier og mener er det ingen grunn til beskymring ennå. Snakk mye med han les i bøker og kos dere så skal du det kjer veldig mye i løpet av året som kommer.
ariel78 Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Kjenner flere som er to år og ikke sier noe særlig, så lenge de skjønner hva du sier er det ikke noe og bekymre seg for. Kommer nok veldig raskt når det kommer:-)
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Jeg kjenner mange 2 åringer som sier lite. Var selv redd for min sønn som ikke pratet men etter å ha førhørt meg med bgh hans å venner så var det ikke uvanlig. Plutselig løsner det, her har det skjedd masse den siste mnd plutselig kommer han med masse ord han er 2 år å 4 mnd nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå