Gå til innhold

Når man har valgt 80% lønn og tar ut ferie, så må vel arbeidsgiver betale 100% lønn i denne perioden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får vanlig lønn fra arbeidsgiver, som igjen får dekket av NAV. Vi har valgt 80% dekning, men jeg har ikke tatt ut noe av 2007 ferien i år. Hvis jeg hadde gjort det før permisjonen, hadde jeg jo fått 100% lønn i disse feriedagene. Så det at jeg nå må ta ut denne ferien etter at permisjonen har begynt, må vel bety at arbeidsgiver skal betale meg 100 % lønn for disse ferieukene .Siden det blir opphold i fødselspermisjonen med 80% lønn. Er det riktig?

Personalansvarlig skjønte ikke helt hva jeg mente nemlig.

Skrevet

Du får ikke direkte lønn i ferien, det er feriepenger som er opparbeidet av det du jobbet i fjor.

Men ellers så har du tenkt riktig. Når du tar ut dine 5 uker ferie blir det et opphold i permisjonen. Feriepengene dine får du som om du skulle hatt "vanlig" ferie. De fleste arbeidsgivere betaler ut feriepengene i juni i stedet for lønn.

Skrevet

Jeg forstår ikke dette helt likevel...

Vet at jeg får feriepenger i juni i år, som er opparbeidet etter 2007. Denne summen får jeg jo uansett. Det jeg mener er jo at jeg i fødselspermisjonen ville fått 80% lønn i juni + feriepenger fra i fjor, men nå skal jeg vel ha 100% + feripenger for i fjor?

Eller?

Skrevet

Har du avtale med arbeidsgiveren at du fikk overføre mer enn 2 uker av feien fra i fjor til i år?

Jeg fikk 100% lønn i de periodene jeg tok ut ferien min i forige svangerskapspermisjon.

Skrevet

man får jo ikke lønn OG feriepenger.

Skrevet

Det må jo være en mnd du ikke får lønn? Du får vel ikke full lønn for de ukene du har ferie i tillegg til feriepenger?

Skrevet

Nei man får ikke lønn og fereipenger.

Når man får utbetalt feriepenger i juni men jobber og ikke får lønnnen men som sagt feriepenger da får man selvfølgelig 100% lønn nar må tar ut f.eks ferien i juli.

Skrevet

Hvis du skal ha ferie i permisjonen må du søke nav om det, eller det må stå i det skjemaet du sender inn. Du må da søke om å få ta mer enn lovfestet ferie på 4 uker og 1 dag. Er visstnok litt ulik praksis, selv fikk jeg godkjent 5 ukers ferie, men har sett her på forum at noen kun har fått godkjent 4 uker og 1 dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...