theso Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Hei. er det noe som har noe tips. Har hørt at folat skal hjelpa. Langtidsblodsukkeret mitt er 7,9. Hilsen ei som har prøvd lenge no....
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Diabetesen har så vidt jeg vet ikke noen innvirkning på fruktbarheten, ei heller har folat det (folat er for å redusere risiko for ryggmargsbrokk og er spesielt viktig den helt første tiden etter at man er blitt gravid). Langtidsblodsukkeret bør helst være under 6,5 når du blir gravid, hyppige målinger er etter min erfaring det eneste som hjelper Har dere prøvd å bli gravide i 1 år så bør du ta kontakt med fastlegen for utredning. HIlsen diabetiker og snart 2-barnsmor.
theso Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2008 Takk for svar.. må bli flinkere til å måle blodsukkeret mitt eg.
diabetikermor Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Hei! Vi prøvde også en god stund å bli gravid uten å lykkes, 1-2 år. Så ble det fastslått at jeg var diabetiker, og jeg fikk blodsukkeret under kontroll. Da ble jeg gravid ganske rett etter at vi prøvde på igjen! Med nummer 2 og 3 ble jeg gravid så å si på første forsøk. Så lykke til med å få lavere Hba1c og kanskje et barn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå