Gå til innhold

Vektklubb... ? eller Ketolyse..? eller?


yinyang

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg prøver å slanke meg på egenhånd, men synes det går tregt og motivasjonen er ikke så bra.. Klikker innom det ene etter det andre, og har litt lyst til å prøve ketolyse, siden mange har god effekt. Men er redd jeg ikke klarer det likevel. Jeg er i utgangspunktet veldig mot lavkarbo eller ikke-karbo dietter, men jeg har prøvd å slanke meg en mnd nå på bare sundt kosthold, og har gått ned ca 2 kg. Synes det er tregt..

 

Dere som er i ketose.. Ingen av dere som sprekker? Kan dere være i ketose tre-fire dager, og spise vanlig f.eks på lørdager, og så gå i ketose igjen i noen dager? Hvor lenge er dere på kur? Hvis jeg skal ned 10 kg før sommeren, hvor lenge må jeg gå på den kuren i tilfelle?

 

Eller vektklubb.. Vet ikke om det er noe hjelp der.. For jeg kan om sundt kosthold, men... hvordan funker det egentlig? Hvordan holder man motivasjonen oppe der egentlig? Er det mye mer snakk om trening der enn kosthold kanskje?

 

Kanskje noen som har noe annet å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ahr endelig funnet MIN vei og det er vektklubben på VG nett!! Anbefaler den på det varmeste! Har gått ned 1,4 kilo på bare 3 dager og det er kun ved å spise RIKTIG! Trener en del utenom, men da vekten ikke ville lenger ned, tiltross for trening, var det å ta tak i kostholdet.

Det fine med den vektklubben er at motivasjonen står i fokus, og følger man dagboken, er man så og si dømt til å gå ned i vekt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på "Lilliana"- Vektklubb.no er et supert hjelpemiddel, og OG ikke minst at det ikke er snakk om noen kur av noe slag, men en veiledning og "sjekkliste" for antall kalorier inn og antall kalorier ut. Det er kun det slanking handler om. Du velger selv hvor mye du har lyst å legge vekt på trening der. Hvis du trener kan du selvfølgelig spise flere kalorier enn om du ikke gjør det.

Jeg er selv utdannet innen kost og trening, men har hatt kjempegod hjelp til å koble teori og praksis gjennom vektklubben. Jeg har gått ned 4,5 kg i løpet av 8 uker nå. er ikke kjempemasse,men en fornuftig fart. Og jeg har ikke vært sulten, jeg spiser helt vanlig mat, jeg har kuttet småspising, kuttet kraftig ned på posjoner. Mammaen min slanket seg ca 15 kg på 12-13 mnd for 2 år siden(med vektklubb), og er fortsatt der hun skal være. Hun hadde gjort "alt" før det.

 

Det koster så og si ingenting heller- verdt å prøve!!!!! Tenk vektreduksjon over lang tid!!!

 

LYKKE TIL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med de andre- Vektklubben til VG er både motiverende og bra. Det beste er at man kan spise samme mat som resten av familien, man trenger ikke å kutte ut noe som man gjerne må andre steder syns jeg. Jeg gikk ned 16-17 kg på 9 mnd- kjempe motiverende å se kiloene forsvinne hver uke. Jeg trente ikke så mye heller, men gikk mye tur med lillemor i vogn. Anbefales fra dette holdet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 takk for svar, jenter.. Måtte ha litt tenketid, før jeg gjør noe drastisk.. Og så er det vinterferie, besøk, og litt utskeielser.. Så jeg begynner på om noen dager. Har droppet tanken på ketolyse ihvertfall, har grublet litt på Grethe Roede, men går for Vektklubb :o) Høres like motiverende ut som GR likevel, og det er ikke så dyrt.. Jeg var bare litt spent på den treningsbiten, siden jeg ikke trener særlig, og har ikke tid til det. Derimot så går jeg ofte til og fra skolen - noen kilometer.. om det no teller!

Så da ses vi på Vektklubb da :o)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig! Da sees vi der :o) MAsse lykke til!

Jeg har allerede gått ned 2 kilo den første uka :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil takke deg, lilliana, for takket være deg begynte jeg og på vektklubben.. mistet 1.6 kg etter en knapp uke :-) Kan være at styrketreningen også gjør at jeg endelig går ned igjen.. (har stått stille siden jeg begynt å trene styrke)

 

Det rare nå er at jeg spiser mer i mengde når jeg er bevisst på kaloriinnholdet.. men sliter nesten med å komme over 2000 kalorier da. Må nesten ha såpass, da jeg fullammer tvillinger på 3 mnd. Og enkel som man er, motiverer jo trimpoeng og gullepler..

 

Jeg gikk opp 23 kilo under hormonkurer og graviditet. Nå er det 3.7 igjen til jeg er på startvekta på 52.. Satser på å være der til i mai, for da skal vi gifte oss :-D. Det endelige målet er 49/ 50 (er bare 155 cm høy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nå ble jeg glad!!! Så flink du er!!! :o) Kanskje har du egentlig gått ned mer enn det også;) du sier du trener styrke;muskler veier mer enn fett:) Så det at du går ned i vekt mens du trener styke, er jo kjempebra!

Men: går det altså ok å være medlem der når man ammer? Trodde man skulle være litt forsiktig da?

Men kjempegøy å høre det var pga meg da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sånn gratismedlem - fører opp på egen side, sender ikke inn noe, så vet ikke om jeg er ordentlig medlem da?

Har trenet styrke i fire uker, og da har vekta stått helt stille! Men nedgang nå altså.. Er vel en kombinasjon av at den begynner å gå ned igjen med trening, og at jeg har spist riktig. Siden jeg ammer passer jeg på at det ikke blir under 2000 kalorier pr dag, for jeg vil ikke miste melka. Og så prøver jeg å trille minst to lange turer med tvillingen i uka. Blir jo ekstra motiverende med trimpoeng :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst ikke samme vektklubb som deg. er på Grete Roede sin. Det er gratis. Men fortsatt så er jeg der takket være deg, så takk uansett ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektklubb er jo vektklubbb, og når nærmer deg målet ditt. Det er kjempebra :) Hyggelig å høre :) Nesten samme webadr på de to klubbene der;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venninna mi går på grete roede, og har gått ned 5,7 kilo siden 7 januar. Det funker kjempebra for hun, og hun kan kose seg med ett lite stykkke kake og lignende i selskaper ved å ta av kosemerkene sine. Jeg kan ikke spise hverken snop eller kaker, kun bacongull og lavkarbomat. Men det funker på meg. Jeg har aldri vært noe flink til å spise bare litt av noe som er kjempegodt, og har prøvd utallige kurer før uten resultat. Men på ketolysekuren forsvinner søtssuget helt, og jeg har funnet fullgode erstatninger for brød og pizza mm spiser samme mat som andre, men velger annet tilbehør. Har gått ned 9 kg på under 2 mnd, så er kjempefornøyd med kuren, men helt individuelt hva som funker på hvem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeei! Anbefaler IKKE vektklubb eller Grete Roede! Disse slankemetodene ødelegger forbrenningen din og gjør deg til en evig jojoslanker! Har slanket meg hele livet, og har endelig funnet noe som virker og varer, nemlig lavkarbokost! Spis også mer animalsk fett det er IKKE skadelig. Anbefaler det av hele mitt hjerte!

 

Sjekk kostreform.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...