AKOSLO Skrevet 18. februar 2008 #1 Del Skrevet 18. februar 2008 om man er sykmeldt i feks bare en måned over ett året, er det da bare den ene måneden man får kun 60% lønn på grunn av at man må over på rehabpenger e.l.eller blir det da kuttet i foreldrepengene i permisjonen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136884801-sm-i-mer-enn-ett-%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #2 Del Skrevet 18. februar 2008 Godt spørsmål du stiller der. Jeg har forsøkt å få noen svar på det samme selv fra NAV men det er tydeligvis ikke så lett. Ingen kan svare meg men må sjekke det opp og ringe tilbake..... Har ventet ei uke nå på å få tlf. tilbake fra min kontaktperson hos NAV for å få svar alt rundt dette med rehab. og foreldrepenger og hva som evt. skjer etter sv.permisjonen om jeg fortsatt ikke klarer å gå tilbake til min jobb. Det er sååååå frustrerende at de ikke kan svare deg på noe men må sjekke opp alt og ringe tilbake. Ikke engang på møtet jeg hadde med kontaktpersonen min kunne hun svare på noen av mine spørsmål rundt dette. Og da visste hun på forhånd hva jeg lurte på men hadde ikke sjekket opp noe før møtet. Helt utrolig spør du meg. Men jeg vet at du ikke blir kuttet i foreldrepengepermisjonen om du velger rehab.penger. Ut i fra innlegget ditt så ser det ut som om du får et opphold på 4 uker før du går ut i sv.permisjon. Om det stemmer så har du et annet alternativ i stedet for rehab.penger for en så kort periode. Du kan ta ut permisjon inntil 12 uker før termin men da forkortes også permisjonen med det samme antallet du tar ut. Men det kan jo være et alternativ om det bare er snakk om 4 uker. Spesilelt om de beregner foreldrepengene ut i fra rehab.pengene. Da taper du jo mye penger og da er det vel bedre med 4 uker kortere permisjon enn å ende opp med 80% eller 100% av de 60% av rehab.pengene. Jeg anbefaler deg uansett å forsøke å snakke med NAV om dette. Virker også som om det er forskjellige svar alt ettersom hvor du bor hen i landet. Kan du gi meg en oppdatering på hva du finner ut av og hva du evt. velger? Litt greit å sammenligne for å se hva en evt. selv kan gjøre. Lykke til:-) Tone Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136884801-sm-i-mer-enn-ett-%C3%A5r/#findComment-136888405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå