~sjiraff~ Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Hvorfor? Eventuelt hvorfor ikke? Planlegger nye kjøkkenet og tror den peneste løsningen blir å ikke ha eget spisebord på kjøkkenet, men bare bruke spisestua.. Men å bestemme seg er jo helt umulig... (heldigvis har vi litt tid på oss da).. Har vært våkren siden kl 05 og tegnet forskjellige variasjoner av kjøkkent.. hehe.. Tegneprogram er gøy!!
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Ja, har et kjøkkenbord som er så upraktisk at jeg får mark... Skal med tid og stunder bytte det ut med en skikkelig spisestue, men må ha det på kjøkkenet, for har ikke spisestue, har ikke plass
lengter daler ned i skjul... Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Ja vi har et litet bord, har ikke plass til større. Sitter der i helgene og spiser frokost og drikker kaffe, og jeg pleier å mate lillegutt der på dagtid. Men jeg må innrømme at vi var flinkere i begynnelsen til å spise frokost og sånn der... det sklir lett ut, og vi setter oss på stua isteden. Men det er liksom koselig å ha et bord der )
Mille** Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Jepp, vi har kjøkkenbord. Hvorfor? Hmm....tja, vi kjøpte det når vi bodde en plass hvor vi ikke hadde plass til spisebord. Nå har vi spisebord, så når vi bygger hus er det mye mulig vi kvitter oss med kjøkkenbordet og heller lager en løsning på kjøkkenet hvor vi kan sitte på barkrakker å spise frokost f.eks. Våken siden kl 05?? Hvorfor i all verden er du oppe så tidlig? Er det fødsel på gang eller? ;o)
Sessa ruger igjen... Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Heihei!!! Godt du er her fortsatt! Vi har bord på kjøkkenet! Synes det var et poeng i forhold til at vi har barn... Litt greit å spare spisestua for det verste matsølet. På kjøkkenet har vi et bord det ikke er så farlig med, mens i stua har vi spisebord i heltre eik. Men er det ikke plass så er det ikke plass... Tenker også at barna etterhvert kommer til å ville sitte på kjøkkenet å gjøre lekser o.l. mens jeg lager mat. I tillegg er bordet fint å bruke til hobbyprosjekter. Altså mener jeg at det er greit med et bord på kjøkkenet som man kan slumse litt med i tillegg til et "finere" et i stua. Vet ikke om det var helt det du tenkte på, men da har jeg i hvertfall svart. Du får passe på å legge deg litt nedpå etterhvert i dag.
___ Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Vi har stort bord på kjøkkenet. Det er husets samlingssted. Der spiser vi alle måltider, der gjør ungene lekser, der sludrer jeg med veninner, der reparer mannen sykkelen, ungene sitter der og tegner når vi lager middag osv. Selv om vi har spisestue også er den ikke mye i bruk. Det er koseligere å sitte på hjøkkenet. For meg er kjøkkenbordet det viktigste møbelet i huset.
petite fleur Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Vi har ikke plass til bord på kjøkkenet. Det vil si, det er gulvplass nok, men det er jo 3 dører inn til kjøkkenet (gamle hus har ofte så himla mange dører) så da blir et bord stående i veien uansett. Har spisestue med fint spisestuebord, men det er såpass fint at jeg alltid har heldekkende duk på når vi spiser for å spare bordet....og det er jo egentlig fryktelig upraktisk.
RockMyWorld Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 VI har ikke spisebord på kjøkkenet, men så har vi en svær spisestue som egentlig bare er skilt fra kjøkkenet med en slags barbenk, så derfor er det unaturlig å ha bord på kjøkkenet også:-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. februar 2008 #9 Skrevet 18. februar 2008 Ja, vi har kjøkkenbord på kjøkkenet, med plass til 4, og spisestuebord i stua Hvorfor? Fordi jeg hadde et kjøkkenbord fra før, men hadde nok kjøpt et likevel... er vant til og ha det
SkravleFruen Skrevet 18. februar 2008 #10 Skrevet 18. februar 2008 Åhh... den som hadde hatt vindu og spisebord på kjøkkenet *drømme* for ikke å snakke om benkeplass!! Litt korttenkt når vi tegnet kjøkken, kan man trygt si!!! Spisebord har det aldri væt plass til... definitivt ett kriterie for neste huskjøp.. og skulle vi hatt vindu, så tror jeg naboene hadde blitt passe forundra ;-) (hvem er det som kikker inn på oss i stua liksom..hihi)
Minnie Mom Skrevet 18. februar 2008 #11 Skrevet 18. februar 2008 Vi har spisebord på kjøkkenet. Det er 140 cm langt, men kan bli 1 meter lenger med klaffene på endene. Vi synes det er viktig at hele familien kan sitte sammen, og det er litt upraktisk hvis det er langt å bære alt inn på en separert spisestue (noe vi forsåvidt ikke har, men ville uansett hatt spisebord på kjøkkenet).. )
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 18. februar 2008 #12 Skrevet 18. februar 2008 Ja, vi har det men bruker det aldri. Vi bruker spisestua. Jeg ville heller hatt en øy på kjøkkenet med sittemuligheter, enn å ha spisebord.
pandabjørn Skrevet 18. februar 2008 #13 Skrevet 18. februar 2008 vi har spisebord på 190cm og kan bli 1m lengere det har vi brukt som spisebord i stua der vi bodde før (kjøpte det for å bruke det i stua egentlig), men det er det ikke plass til etter vi flytta så vi har det på kjøkkenet nå ville sett tomt og rart ut om vi ikke skulle hatt spisebord på kjøkkenet det synes jeg er et must om man har plass...
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #14 Skrevet 18. februar 2008 Vi har kjøkkenbord på kjøkkenet og spisebord i spisestuen ;-) Synes det er greit å kunne spise på kjøkkenet, men når det skal være noe ekstra er det også greit å bruke spisebordet som har større plass. Eller gubben og jeg spiser på stuebordet og ser film om kvelden en og annen gang. Det er jo ikke noe problem å ikke ha kjøkkenbord, så lenge du bare synes det er greit å gå noen meter ekstra med fat, panner, glass osv.
litakine og Theodor Skrevet 18. februar 2008 #15 Skrevet 18. februar 2008 vi har et lite ett. 75x75, med en liten klaff som vi tar opp hvis/når jr skal sitte der... skulle gjerne hatt ett større, men jeg har og et sånt gammelt hus med himla mange dører - tro hva dem har tenkt på med to dører inn til hvert rom, hehe
~sjiraff~ Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #16 Skrevet 18. februar 2008 Hehe.. ja hadde det nå ennå vært derfor... Men neida kroppen min fant vel bar ut at 4 1/2 time men søvn burde klare seg for en natt :o/
TurangaLeela Skrevet 18. februar 2008 #17 Skrevet 18. februar 2008 Vi har ikke hatt spisebord på kjøkkenet pga dårlig plass, men nå skal vi eeeendelig få et som henges på veggen med klaff og krakker å sitte på. Har sanvet enormt mye å sitte på kjøkkenet å spise frokost når vi har travle morgener.
LegallyBlond Skrevet 18. februar 2008 #18 Skrevet 18. februar 2008 Både ja og nei =) Vi har åpen løsning mellom kjøkken og spisestue (har vært vegg mellom en gang i tiden) så det blir på en måte spisebord på kjøkkenet, men det er delt opp i to avdelinger. Skal vi lage nytt kjøkken noen gang ville jeg gjort det på samme måte, lett tilgjenlig/framkommelig men alikevel litt avskilt.
LegallyBlond Skrevet 18. februar 2008 #19 Skrevet 18. februar 2008 tilgjengelig skulle det selvsagt stå =)
~Roskva~ Skrevet 18. februar 2008 #20 Skrevet 18. februar 2008 Vi har åpen løsning mellom kjøkkenet og spisestua, så vi har satset på å bare ha bord i spisestua. Og så har vi en liten frokost-bar på kjøkkenet i tillegg.
Tommage♀♂ Skrevet 18. februar 2008 #21 Skrevet 18. februar 2008 Vi har ganske stort kjøkken, så der står et spisebord med 6 stoler. Har 2 klaffer til og 4 ekstra stoler (+ 2 tripptrapp), og får fint plass til et langbord. Ser så tomt ut uten spisebord der, da måtte jeg evt hatt en liten sofagruppe der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå