Gå til innhold

Beste måten å føde???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg anbefaler at du får en lett og kort fødsel hehe..

Utenom det så er det lurt å være bevisst på å puste rolig og ikke spenne kroppen. Ta det som det kommer i forhold til smertelindirng og fødestilling, igen fødsel er lik, og det som funker for en annen trenger ikke å funke for deg.

Hei. Som sagt så er ingen like og ingen fødsel er like. Jeg har 2 fra før og dette er mitt 3. Første gang lå jeg i sengen med en saccosekk bak ryggen med lystgass som smertelindring. Andre gangen sto jeg på gulvet og fikk brukt tyngdekraften, da også med lystgassen som smertelindring. Dette var 2 forskjellige fødsler. Så denne gangen har jeg planer om å stå også, så lenge som at det ikke er noe som sier noe annet underveis. Har alldri likt å fått noe i kroppen, så det er vel derfor jeg ikke bruker noe annen smertelindring. Men du må ikke være redd for å si ifra under fødselen. Ved første gang så vet man jo ikke hva man går til, så bare ikke la jordmora bestemme alt. Den gangen jeg skulle stå å føde, ville ikke jordmor det, fordi hun hadde ikke vært borti det før. Men jeg sa klart ifra at det skulle jeg! Lykke til og håper alt ordner seg.

å stå å føde må vel være bra når man har bekkenløsning? dette er min 3 ,og denne gangen skal jeg si ifra dem to andre styrte jordmor hele greiene.Jeg ville ikke ha akupuntur,men det kom alikevel ei inn og

stakk meg jeg lå og skreik nei men blei ikke hørt.En nål i beinet en i panna og den siste på hodet under smertene så lå jeg og gnei nåla lenger inn i og med at jeg pressa hodet ned i puta av smerte,fikk epidural for seint og den funka ikke før etter fødselen ,jeg revna.ikke noen Finsk vri her i gården,megga sto bare og så på mens ungen satt i åpningen.Denne gangen er jeg møkk redd,skal til undersøkelse på tirsdag da jeg har termin 3mars,hadde litt modning da.jeg har spørt etter epidural og keiser snitt,men får aldri noen konkrete svar,det er aldri samme jordmor der,dette er i fredrikstad sykehus.og denne gangen er babyn 4,500g har vondt alt nå.Mener ikke å skremme noen er bare at dette er min erfaring.OG INGEN FØDSLER ER LIKE JENTER. er det noen som anbefaler form for smertestillende? epidural ,eller pudentalblokade? hvis ikke rekker epidural,skrekken er å revne ikke riene.

• 1 måned senere...

Jeg anbefaler epidural ! Det er viktig å si det på forhånd så de skriver det på dine papirer. Jeg fikk epidural når jeg hadde 5-6 cm åpning og det var en veldig flink anestesi lege ( må ikke tillate uerfarne leger å sette inn epidural!). Det var som å komme til paradise, jeg smilte resten av fødselen og var i super form og i bra humør når dattera kom ut! Jeg skal ha epidural nå også!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...