Gå til innhold

Ett eller to fornavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer sånn... synes det er litt greit med to navn. Tenker barnet kan da velge om det vil bruke andrenavnet eller ikke, det har noe som eventuelt kan brukes i utlandet, et andrenavn i tilfelle det er flere i klassen med samme førstenavn...men så tenker jeg samtidig at kanskje det er unødvendig og stygt med mer enn ett navn? Hva mener du? Er det bra med mer enn et navn og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker i tråd med argumentene dine og går for to navn :) Hvis ungen ikke vil bruke to navn når han/hun blir eldre er det jo bare å la være. Men det gir noen flere valgmuligheter i utgangspunktet.

Skrevet

Nok med et navn vel? Less is more..

Skrevet

Vi vil bare ha ett fornavn. Jeg synes nesten alle navn står best alene, og at to fornavn "slår hverandre litt i hjel". Vanskelig å forklare...

Dessuten skal barnet få to etternavn (eller mitt som mellomnavn og hans som etternavn, for å være nøyaktig).

Men jeg vil selvfølgelig tenke på å finne et fornavn som ikke "er til vesentleg belastning" for barnet, og alle mine favoritter er så vanlige at jeg tror ikke det blir noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...