Gå til innhold

trenger litt råd + må jeg søke på nytt dette året? (bergen)

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har en sønn på 2 1\2 år. Søkte han inn i b.h.g. januar 06. Og nå har han plutselig fått plass i en barnehage som jeg var tenkt å fjerne fra søknadslisten fordi jeg har hørt så mye negativt om den. Vi trenger egentlig ingen b.h.g plass nå før til høsten. Men jeg er så usikker på om jeg skal takke nei, tenk om han ikke får plass til høsten? da blir han 3 år. Må jeg søke på nytt nå?

Fortsetter under...

Jeg er litt usikker på hvordan det blir å takke nei, men jeg lurer på om du kan få fortsatt stå på venteliste på de barnehagene som står over denne på listen. Men jeg er ikke helt sikker.... Mulig det er sånn at hvis du takker nei nå, må du søke på nytt og får ny ansennitetsdato.

Hva med å takke ja og prøve ut? Og så søker du heller overflytning. Om du sier ja, beholder du nemlig (så vidt jeg kan huske) søkerdatoen din på de barnehagene som står lenger opp på listen.

Hvis du takker nei til plasseb havner du bakerst på ventelista og da er det mindre sjansje til at du får plass til høsten. Si ja takk til plassen og søk om overføring til andre bhg. Kanskje ikke bhg er så nekativ som du har hørt. Vi har guttingen i en bhg som vi hørte mye rart om som vi nå ikke kan forstå, vi blir altid tatt godt i mot og har blitt tatt på alvor.

Du kan jo takke ja til plassen med forbehold om at dere får permisjon til høsten. Og så si opp plassen.... Da går du ikke av ventelisten, og du slipper betale i oppsigelsestiden. Selvfølgelig forutsatt at de aksepterer forbeholdet.

om barnehagen ikke står som nr 1 på listen så kan du takke nei og fortsatt stå på venteliste til barnehager høyere på listen. du kan også høre ev om å få permisjon frem til august. Da vil nestemann på listen få den plassen mens ditt barn vil få plass fra august av. er jo da mange førskolebarn som slutter....

Annonse

hei HI her! Takk for svar!!

denne bhg har jeg hørt så pass mye negativt om at jeg velger å ikke sende gutten min i den. Har forhørt meg om hvordan systemet er (av en styrer i en bhg) fikk beskjed om at jeg blir fjernet fra listen om jeg takker nei. Men lurte på en ting, jeg var innpå søknaden min om bhg plasser, og det står ikke at jeg har fått noe tilbud fra denne bhg der. (kun per post jeg har fått plass) kan jeg ikke bare fjerne denne bhg plassen fra listen for det blir registrert i systemet og bare velge en ny på 3 plass?? høres ut som det går an i mine ører...hehe! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...