Gå til innhold

Ang. 3D ultralyd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så spennende:)

Vi hadde det sist. Målte lengde og vekt, fikk se blodgjennomstrømninger i hjertet. Så ansiktet på 3. forsøket, blunket og gjespet.

Fikk tydelig se kjønnsorganer. I det hele tatt veldig gøy:)

Skal nå også, neste tirsdag er da 28+5. Blir stas

Vi fikk sjekket alle indre organer, hjerte, magesekk, urinblære, nyrer osv. Tok mål, og fikk bekreftet at størrelsen var fin. Samme som de gjør på den ordinære UL på sykehuset. Når alt var sjekket gikk vi over til 3D, bare for å finne fine bilder og for å se:) Det var så tydelig og fint!

Var INGEN tvil om kjønnet på 3D. På den vanlige ultralyden følte jeg at de kunne jo ta feil, men nå fikk jeg liksom beviset i hånden. Får jeg en jente opp på brystet etter fødselen nå, så er babyen forvekslet, hehe;)

Kunne se mer enn jeg forventet i forkant egentlig. Ble overrasket over at tilogmed hårfestet syntes... Veldig artig, bare å glede seg! :)

Der jeg var, fikk vi garanti for å se ansikt og alt, og for å få fine bilder! Ligger babyen vanskelig til, får man ny time gratis eller man får komme tilbake litt senere på dagen.

:) :)

Hei Simba`n!:)

Det hørtes kjempe bra ut!! Med garanti og greier!:)

Vi skal på Majorstuaklinikken vi da... Håper vi også får gode bilder og sett hvordan nurket vårt ser ut!=) Hvor mye måtte du betale der du var?

Der vi skal koster det 1500,- Vi kunne velge mellom å gå til en sonograf som går grundig gjennom alt av vekst,organer, morkake+++ samt 3D etterpå, hvor man får med seg bilder+cd. Eller en vanlig gynekolog som visstnok bare konsentrerte seg om bildene, til 900,-...

Greit å få alt sjekket grundig når man først er der!:) Bildene dine var forresten kjempefine!:)

Klem

Til Nekiam og Litago, siden begge lurte på hvor jeg var på 3D:

Jeg var på Ultralydklinikken i Sandvika. www.ultralydklinikken.no.

Lå rett ved storsenteret.

Kostet 800,-

For det får du 45 minutter time, først 2D sjekk (gikk gjennom hjerte, magesekk, rygg og det vanlige), så 3D.

Man får også: 15-30 bilder på CD, 2-10 filmer på CD og 1-5 bilder på papir.

Han sa at om vi ikke fikk bra bilder på 45 minutter, så settes det opp ny time gratis. Jeg hadde god tid, så han foreslo at jeg heller skulle ta en kaffepause i Sandvika og komme tilbake litt senere for å se om han hadde snudd seg. I mellomtiden var det faktisk ingen pasienter, jeg var siste, så ble imponert over hvor bra service det var. Fikk ikke gå før jeg var fornøyd med bildene! :)

Veldig hyggelig sonograf, Dag Hovind!:) Anbefaler han, om man ikke vet hvor man vil gå, og bor i Oslo området...

Annonse

Vi har vært 3 ganger på 3D ultalyd på Majorstuaklinikken. Bet 1500 første gangen (uke 26+4). Da lå lillegutt i dyp søvn med armer og ben foran ansiktet, så vi fikk ikke sett 3D. Men fikk gjort de undersøkelsene som de gjør på den "ordinære" ul på sykehuset. Og fikk vite ca vekten hans (1,2kg)+ bekreftelse på kjønnet. Kom tilbake i uke 28+6. Hadde da sørget for å spise sjokolade rett før. Da var lillegutt våken. Vi så han åpnet munnen og øynene. Men han snudde seg inn mot meg, så da fikk vi ikke sett mye. Fikk med oss 3 bilder på fotopapir. Var så tilbake i uke 30+1. Da lå han perfekt til. Fikk 4 bilder på fotopapir og de samme bildene m 4 ca 20sek snutter på cd. Vi ble da tipset å lage en kopi av cden. Så skulle vi laste ned en program fra nettet. Programmet har den funksjon at man kan lage flere stillbilder ut i fra de snuttene vi har fått. Vi skulle bruke kopien slik at vi ikke var uheldige å ødelegge originalen. Time 2 og 3 var selvfølgelig gratis:) Legen heter Peter Molnar

Skal på min 3. 3d på onsdag. Er nå 30+3 uker på vei. Babyen min ligger i seteleie og har både hender og føtter konstant foran ansiktet. Tror ikke hun har snudd seg siden sist, så mulig jeg ikke får sett stort denne gangen heller. Som oftes ligger vel babyen "riktig" til, slik at man får bilder av ansiktet. Men greit å forberede seg på at man kan gå hjem uten å få sett stort også;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...