Gå til innhold

Noen som synes det var deilig å føde, at de gikk inn i den med glede over at nå kommer den endelig?:)

Anbefalte innlegg

Det er jo mange som gruer seg, og mange som vil bli ferdig for at de har plager osv. Men er det noen som bare har gledet seg til det lille underet som skal skje, gått inn i fødselen med fødeglede?

Og som synes det var en fin opplevelse å føde sitt barn?

Fortsetter under...

På en måte så "ja". For hadde det ikke vært for gleden av å kunne gjøre noe så fantastiskt som å gi et barn livet... Ditt eget barn, som du allerede elsker av hele ditt hjerte, så hadde i hvertfall ikke jeg holdt ut smerten....

Med glede skal du føde ditt barn... og hvis en ser på det slik, tror jeg det kan fjerne noen byrder på ens skuldre...

Å ja, jeg gikk inn i fødselen med stor glede og kunne ikke vente på å endelig få møte mitt lille mirakel som jeg hadde ventet på i 9 mnd

Fødselen ble et mareritt. Jeg hadde aldri gjort det igjen, hvis jeg visste at det skulle bli slik det ble. Aldri mer.

gleder meg masse til fødsel jeg... er nr 3 dette. med nr 1 fikk jeg svangerskapsforgiftning, ble klippet å greier. med nr 2 gikk alt greit. ingen ting å grue seg til.

ja, jeg kan ikke si jeg gruet meg. Ikke sånn ordentlig Jeg gledet meg enormt og siden vannet gikk så viste jeg jo at nå skjer det noe snart. Hadde fryktelige rier og kan ikke huske tankene mine i det jeg gikk inn på føden, men var jo allerede innlagt så jeg var forberedt

Det var en fantastisk opplevelse!

Og begge mine fødsler har vært positive opplevelser. Når riene kommer er jeg glad for at jeg snart skal i gang, og jeg opplever ikke fødesmertene som utelukkende vonde eller negative, men også som konstruktive og spennende. Og så er det jo også uendelig fint når det er over - et nytt barn, og en følelse av styrke og stolthet!

Annonse

Må legge til at jeg tror at innstillingen kan påvirke opplevelsen - hvis man gruer seg veldig og tror at alt vil bli fælt, så blir det nok det...

Tror man må øve seg på å slappe av, og prøve å åpne kropp og sinn! (Anbefaler boka Fødende krefter - den er positiv og kostruktiv!)

Så fint å høre om slike fødsler og erfaringer også..Man hører jo alt for mye om de fødslene det var noe ekstra med og de som synes det var så fælt osv.

Har også tro på at dette har med innsilling å gjøre, og har derfor innstillt meg i en positiv retning og gleder meg veldig til jeg får se lillegullet mitt!!:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...