Gå til innhold

Skal ha jentekveld hos meg og vil servere mat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

denne er enkel, går på en halvtime :-)

til 4 personer:

halv kilo kjøttdeig

2 løk

---brunes, saltes, pepres--- (madon havsalt gir ektra piff),

bland i

en boks hermetiske tomater

en kineisk hvitløk - hakkes

en halv flaske chiliaus (den til heinz er mild og god)

1 dl sterk kjøttbuljong

salt, pepper, paprikakrydder

serveres med nachochips, revet ost og rømme

Lag en marinade av honning, Kecap Manis, litt hvitløk og sitronpepper, og mariner hele kyllingfileter (First Price duger ypperlig!).

Skjær en rødløk i biter og legg i en ildfast form med filetene og marinaden over sammen med en smørklatt. Dette blir da saus. La det stå til filetene er ca 95 grader inni. Server med ris og masse gode grønnsaker! Nam nam=)

søker du på "Kylling ala frode" får du frem en kjempe enkel og god kyllingoppskrift som du kan lage klar kvelden før og bare steke om kvelden. Salsaen kan du også lage om du vil, og den kan stå flere timer. Elers er den veldig god med salat og ris.

Annonse

Tuuusen takk for gode tips jenter, kom gjerne med fler!! Er helt tom for idèer for tiden..!! Vi 6 jenter har rundgang på kveldene, så trenger masse forslag:-)

Og ja Jenny-Penny, har sett filmen 'Juno*!! Måtte jo det, hehe...:-) Likte den jeg også:-D

Åååå, gleder meg til å flytte (bedre plass) så jeg også kan invitere til jentekveld <3 så koselig!

*vårruller (små) med ris, salat og saus

*minipizza med salat ved siden av

*calzoner med salat

*pai med salat

*innbakt kylling eller svin med ris og sursøt saus

*kyllingsalat med pastaskruer nystekt hvitløksbrød ved siden av

*Kyllig eller biffstrimler med nudler og grønnsaker

*wok med ris

*gratinerte tacowraps (ildfast form)

Lykke til det blir sikker kjempe koselig!

Stek to kjøttdeig, kok et par poser amerikansk gryte. Ha i litt mer vann enn på posen (etter oppskrift på risen) og tilsett ekstra ris. Ha i mais, paprika o.l. mot slutten av koketiden. Varm pitabrød i ovnen og server med salat. Utrolig lettvindt og nydelig! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...