Gå til innhold

Slutte med metformin hvis en blir gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som som har fått beskjed om å slutte på metformin hvis de blir gravid? Det fikk nemlig jeg beskjed om å gjøre, og syns det er rart.

Lurer også på en annen ting, tok ovitrelle sprøyte på torsdag, og testet positivt på el test på fredag. Kan hormonene i sprøyta slå ut på slike tester, eller er det en mulighet for at jeg faktisk har hatt eggløsnig?

Takker på forhånd for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Første gangen jeg ble gravid, for 4 år siden, fikk jeg beskjed om å slutte med metformin. Men da jeg snakket med legen min vedrørende graviditet nå mens jeg hldt på med mitt 2 fryseforsøk, sa hun at jegikke trengte å slutte. De hadde fått resultater på at det var bra å gå på metformin under graviditeten. Så legene er nok ikke helt enige.

Skrevet

Jeg trodde Otrivelle var for å FÅ EL, da kan det jo godt være at den inneholder noe som kan slå ut på tester, men det er bare min gjetting.

Ifht Metformin har jeg fått beskjed om å fortsette med dem ut svangerskapet, det var av legen på Fertilitetsavd. v/Haugesund sykehus. Men legene er uenige og usikre, ja.. Følg din lege, du! :)

Lykke til!

Skrevet

Sprøyten du tok var nok for å løse ut eggløsning og den inneholder hcg, altså svangerskapshormon.

Minst ti dager bør gå før man tester etter sprøyten for å være sikker.

Ang metformin og graviditet..

Her er mer info:

http://home.no/lindynatt/pcohp/pcolinklistess.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...