catva Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Er det noen som som har fått beskjed om å slutte på metformin hvis de blir gravid? Det fikk nemlig jeg beskjed om å gjøre, og syns det er rart. Lurer også på en annen ting, tok ovitrelle sprøyte på torsdag, og testet positivt på el test på fredag. Kan hormonene i sprøyta slå ut på slike tester, eller er det en mulighet for at jeg faktisk har hatt eggløsnig? Takker på forhånd for alle svar.
xwoman Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Hei, Første gangen jeg ble gravid, for 4 år siden, fikk jeg beskjed om å slutte med metformin. Men da jeg snakket med legen min vedrørende graviditet nå mens jeg hldt på med mitt 2 fryseforsøk, sa hun at jegikke trengte å slutte. De hadde fått resultater på at det var bra å gå på metformin under graviditeten. Så legene er nok ikke helt enige.
Mrs. icsi og småen Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Jeg trodde Otrivelle var for å FÅ EL, da kan det jo godt være at den inneholder noe som kan slå ut på tester, men det er bare min gjetting. Ifht Metformin har jeg fått beskjed om å fortsette med dem ut svangerskapet, det var av legen på Fertilitetsavd. v/Haugesund sykehus. Men legene er uenige og usikre, ja.. Følg din lege, du! Lykke til!
lindynatt Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Sprøyten du tok var nok for å løse ut eggløsning og den inneholder hcg, altså svangerskapshormon. Minst ti dager bør gå før man tester etter sprøyten for å være sikker. Ang metformin og graviditet.. Her er mer info: http://home.no/lindynatt/pcohp/pcolinklistess.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå