Gå til innhold

Ser mange sier fysj til navnet Savannah...og at det ikke passer inn i norge..at det er rart osc...men hva med

Anbefalte innlegg

disse navnene da??

Frikk

Peik

Blomma

Scott

Vida

Finkus

????????

Dette er navn kjennte norske personligheter har valgt til sine barn.... ville dere vært like tøff i trynet til de og om de hadde spurt om deres meninger??

Jeg personlig synes at navnet Savannah er kjempefint, og ved siden av DISSE navnene er det absolutt SKJØNNT

Fortsetter under...

Jeg ville ikke kalt min datter Savannah, men jeg synes det er et nydelig navn, og datteren til Camilla Malmquist heter det jo;-)

Vida er ikke det datteren til Kristian Kjelling? Synes det er så nydelig, jeg.

De andre likte jeg ikke spesielt godt, og kjendis eller ikke, smaken er som baken,- delt i to;-)

Blomma heter egentlig Julie Cathrine.

Peik og Frikk er vel gamle navn i Norge (Peik og Fjellmus, Veslefrikk med fela).

Scott er vel ganske kjent gjennom polfareren (som jeg ikke husker navnet på ...*rødme*, men så er jeg ikke spesielt interessert i polarhistorie heller).

Vida er foreløpig bare Kristian Kjelling, men jeg tror det kommer hit. Det betyr visst "liv" på spansk, og det er jo vakkert når de bor i Spania.

Synes det er ganske fint, minner meg om Frida, Ida og Elida.

Finn Finkus (som gutten heter) synes jeg er skrekkelig, og her er jeg enig med deg: Ved siden av DET navnet er Savannah absolutt SKJØNNNNNT

Vida synes jeg forøvrig er kjempesøtt navn..

når det gjeder de andre er de mindre fine..

men er enig med deg, jeg liker ikke navnet savannah.. men jeg irriterer meg over argumentene til hvorfor folk ikke liker det.

passer ikke inn i norge, for utenlandskt osv.

jeg har ikke noe direkte imot navnet, det er bare ikke min type navn, men det argumentet.. huff

hva med f.eks charlotte? Maria? Christine? osv..

de er vel ikke akkurat funnet opp i Norge de heller.. selv om vi er vant til de...

Annonse

Synes Savannah er kjempefint jeg. Min yngste ble nesten hetende det. Men så fikk jeg trumfet gjennom førstevalget mitt likevel.. he he.

Kan ikke skjønne at det skal være vanskelig med Savannah i Norge, absolutt ikke noe vanskelig navn.

Vida synes jeg er fælt - tenke bare på "vid" - altså at hun er vid et visst sted.... En veldig ufin tanke, men sånn er det bare i hodet mitt...

Finkus er jo Finn Christian Jagge som ville kalle opp seg selv regner jeg med, et merkelig navn....

Frikk og Peik synes jeg er litt mer ok, men lyder mer som kallenavn egentlig... Blomma er et kallenavn.

Scott er fint, men tror ikke jeg kunne valgt det sel - så mange andre navn som er finere.

Jeg syns Savannah er helt ok, og har forsvart det her inne etpar ganger. Selv om det ikke er mitt favorittnavn. Foretrekker mer norske, trauste navn selv:)

Jeg syns egentlig alle disse kjendisnavnene er fæle, med unntak av Scott. Men ville nok ikke hatt guts til å si det til foreldrene om de hadde spurt om min mening.... Men ville ikke sagt til helt "vanlige" foreldre at ungen deres hadde et grusomt navn heller. Går jo an å bare si at det ikke er min smak:)

Å kle sitt barn med navnet Savannah (fordi man skal 'stå på krava') synes jeg er like ille som å tvinge sin sønn i rosa bukser fordi en er mot samfunnets fordommer. Farg håret grønt selv da vel, og la deres barn få et normalt navn det går an å leve og vokse opp med!! Disse navna er alle langt bedre enn Savnanahh, men jeg hadde nok likevel sagt fra at de kanskje burde tenke seg om.

Mamma synes ikke navnet vi valgte til datteren vår var "norskt nok" Aisha Mariana.

Kjæresten min er fra Chile og vi synes navnet er nydelig.

Mamma har bestemmt seg for at hun skal kalle datteren vår noe annet, nemlig Marianne.

Da har jeg bestemmt at mamma ikke skal få se så mye til datteren min.

MAKAN!

Om du heter Ingunn, så liker du sikkert å bli kallt Ingunn og ikke Astrid.

Hva om alle skulle finne på sitt eget navn til deg.

Stakkars barnet mitt vil bli så forvirret..

Det har så lite med om navnet er norsk eller ikke.

Det finnes mye rare norske navn også, hva med Ingolf?

Jeg synes Carl var et stygt navn, helt til jeg begynnte jobbe og fikk en kollega som heter Carl, han er jo kjempe hyggelig og jeg har kanskje vært en smule forut intatt og navne-rasistisk?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...