Gå til innhold

Oskar Emìl, Oskar August eller Gustav Emìl?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes Oskar og Gustav er helt utrolig nydelige navn. Har også hatt Johan på lista, men ser ut til å ha endt opp med disse to som favoritter. Vil gjerne ha Emìl som mellomnavn (lang i) eller August.

Hvilket alternativ liker du best?

Kom gjerne med andre forslag, selv om vi ser ut til å ha blitt enige om Oskar/Gustav. Begge er oppkalling.

Oskars betydning: "Av oss kjær"

August: "En som æres"

Emìl: "Vennlig".

Tusen takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker ikke Emìl, men Oskar og August er fine navn. Av dine forslag likte jeg best Oskar August, men synest Oskar Johan, Gustav Johan evt. August Johan klinger bedre dersom du må ha to navn.

Skrevet

Jeg synes Oskar August var kjempeflott!

Hva med Emil August eller August Emil (lang i)?

Skrevet

Vi har ganske så lik smak vi - jeg liker også August, Gustav og Johan veldig godt! Men - jeg liker absolutt ikke Emil, synes det er litt småharry. Oskar er helt ok, men litt lei det nå - er jo på navnetoppen også (24 plass).... Men Oskar August er det fineste av deres alternativer.

Ellers ville jeg selv valgt en av disse kombinasjonene:

Gustav Johan

Johan August

August Johan

Skrevet

Er ikke så glad i Emil med lang I. Synes det gjør seg best som førstenavn med vanlig uttale.

Men jeg syns Oskar August er flott! Et staselig navn.

Både Oskar, August og Gustav er fine navn.

Skrevet

Gustav Emil liker jeg best, ville skrevet det med vanlig i, de aller fleste skjønner at det skal være lang i uansett. Trenger ikke gjøre ting vanskelige med sånne fiksfakserier...

Skrevet

Oskar Emìl likte jeg best.

Gustav er jeg ikke så veldig glad i. August er veldig fint, men syntes ikke d passet like bra til Oskar. Emìl er nydelig.

Så fint å se at d er flere som tenker på betydningen av navnet også! :-)

Skrevet

Oskar August, helt klart. Hvis det må være to navn da. August er jo også veldig fint alene.

Skrevet

Oskar Emil... :) Søtt og tøft på samme tid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...