Gå til innhold

hvor finner jeg hva denne Ketolysekuren går ut på?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke så mye til ketolysekuren, derfor kan jeg ikke anbefale den. Jeg anbefaler skaldeman fordi han er en mann som var døden nær pga. "slankekost" han ble anbefalt av helsemyndighetene Men som idag er frisk pga. maten han har spist. Jeg vet at han ikke tar ansvar for de følger det måtte ha å følge hans slankeopplegg, men det er jo også noe han bør gjøre, i og med at han selv ikke har en medisinskfaglig bakgrunn. Og akkurat det samme burde vel kanskje mange andre slankeforfattere også gjøre, om så de er lekmann eller medisiner.

 

Jeg har selv vært en evig slanker i 20 år, med den typen kost myndighetene, vektklubb og Roede anbefaler. Men det har ikke gitt meg varig og god vektnedgang, heller tvert imot. Akkurat slik den mannen har opplevd. Jeg har, og har hatt et nært foreldremedlem som lider av sterk fedme, og som tilsvarende mager kost ikke fungerer for. Og som av sine leger har blitt anbefalt mager (og karborik) kost, samt xenical piller (det har jeg også prøvd, det fungerte ikke).Det provoserer meg at leger idag er så "firkantede", og at folk må bli så syke og få redusert sin livskvalitet på deres manglende evne til å ta inn over seg ny kunnskap. Arroganse kaller jeg det. Jeg har også vært med på å behandle overvektige mennesker i jobbsammenheng, og troen om den samme magre kosten henger igjen også der. Og de pasientene jeg har vært borti, hadde liten effekt av det. Jeg kan ikke stå inne for å be andre mennesker spise kost som jeg gang på gang har erfart, ikke virker. Kanskje også leger bør begynne å høre litt på "vanlige" menneskers råd og erfaringer? En vanlig person kan også søke seg til sine sannheter gjennom å lese bøker og se på forskning.

 

Jeg har som mor til et overvektig barn, fulgt den magre og karbofylte kosten (inkludert godterier kun på lørdager, ingen sukkerpålegg og barnet var aktivt som bare det) uten at den hjalp. Barnet mitt ble tykkere og tykkere. Inntil at jeg skjønte hvor feilen lå. Idag er mitt barn normalvektig, takket være type Fedons kostholdsråd. Men også her har jeg i årenes løp møtt dårlig håndtering fra annet helsepersonell, hvor man nærmest blir stemplet med en gang, som en forelder som forer ungen med godteri og setter det i timesvis foran playstation. Noe som overhodet ikke stemte!

 

Fedon har også fungert for meg, og har hjulpet meg masse. Han anbefaler en kost som er flott å leve med, og gir god vektreduksjon på sikt. Han har jo da også et behandlingstilbud med eurodiet, da med tett oppfølging av sine pasienter.

 

Med dette vil jeg si at jeg har grunnlag til å anse visse dietter som styggedom. Dette er noe jeg brenner for. Og da håper jeg at du også vil respektere at jeg også har kunnskaper og rett til å si hva jeg (som du) har erfart og har tro på. Jeg ønsker også å hjelpe andre mennesker. Selv om du er lege og jeg "bare" er sykepleier.

 

PS. Flott å høre om en lege som tør tenke annerledes om kost.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

No hare ikkje lest om skaldeman sin diett,men mange av grunnprinsippene er vel like som ved ketolyse,men der er det vel ikkje noko grønsaker i kosten,stemmer det eller? Er forresten sjukepleier sjølv,og har alltid,etter voksen alder prøvt å leve sunt,og med mager kost,og omtrent uten fett, og det hjalp meg ikkje særlig under svangerskapa akkurat,åt mykje poteter og brødmat!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...