Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #1 Del Skrevet 17. februar 2008 Er det noen her som har hatt keisersnitt og kan gi meg noen gode råd og oppløftende ord?? Jeg har 9 dager igjen og gruer meg noe veldig, både til smertene etterpå og også selve operasjonen. Har hatt to hastekeisersnitt før, da har jeg hatt narkose og sovet meg gjenom hele greia uten og helt fått med meg så mye etter å vært temmelig utslitt etter timer med rier. Så denne gangen har jeg visst hele tiden att keisersnitt var mitt eneste alternativ, derfor gruer jeg meg så!! Skal være våken og greier, alt planlagt å sånn. Det skremmer meg sånn, samtidig med att det skal være litt godt også og få med meg noe av fødselen. hadde nokså mye vondt de to andre gangene og følte meg veldig redusert lenge syns jeg. er det en mulighet for att jeg vil føle meg bedr denne gangen som det er planlagt tro? Håper og få noen gode innspill her om hva jeg bør gjøre og ikke gjøre og hvordan jeg best kan forberede meg!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136879686-gruer-meg-til-keisersnitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bie&babylove:-) Skrevet 17. februar 2008 #2 Del Skrevet 17. februar 2008 Hei!!!! Åååååå... IKKE gru deg!!! det er en FANTASTISK opplevelse..... Jeg hadde planlagt ks juni 07, og det var så bra! Det er STOR forskjell på planlagt og haste ks.... Kan nesten ikke sammenlignes. Under et planlagt ks går alt rolig for seg, legene har god tid, du blir tatt veldig godt vare på og alle er der for dere og gjør alt de kan for at dette skal bli en flott opplevelse for dere.... Du vil få spinal, dette er IKKE vondt, du blir bedøvd umiddelbart og noen få min etterpå hører du det lille barnet gråte for første gang! gled deg.... så får du se barnet og kanskje du til og med får ha barnet hos deg når du blir sydd igjen?? Etterpå hadde ihvertfall jeg LITE vondt. Var oppe og gikk etter 5-6 timer og etter 3 dager klarte jeg meg uten smertestillende. Prøv å ikke gru deg for mye.... Det er en fantastisk opplevelse å få være med på!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136879686-gruer-meg-til-keisersnitt/#findComment-136881963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TussiLussi Skrevet 17. februar 2008 #3 Del Skrevet 17. februar 2008 Signerer denne jeg og ! Hadde hastesnitt i 2000 med rier, vakum, narkose og masse styr og ståk. Sliten, lei meg etter avbrudt og hard fødselsforsøk, måtte ligge utrolig lenge før jeg fikk hilse på babyen.... 2002 - planlagt, herlig stemning på operasonssalen, jeg og pappaen kunne sitte/ligge å prate om det som skjedde fordi det ikke fantes smerter, høytidsstemning, vil jeg si. Ungen ble lagt til meg med en gang for å hilse på. Tiden etterpå ble selvfølgelig preget av at jeg ikke klarte å gjøre alt selv, ikke kunne løfte, slet litt med å gå trapper, men var i myyye bedre form enn første gang. 1 mnd til neste planlagte - og jeg gleder, gleder, gleder meg 100% !!!!!! Gled deg !!!! lykke til ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136879686-gruer-meg-til-keisersnitt/#findComment-136882285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trilletralle Skrevet 18. februar 2008 #4 Del Skrevet 18. februar 2008 Kjedelig at du gruer deg sånn - det er virkelig en opplevelse med planlagt ks! Jeg har ikke prøvd akutt ks, bare vanlig fødsel. Og synes planlagt ks er å foretrekke. Da var alt så rolig og greit, du vet hva som skal skje, trenger ikke ligge å vri deg i timesvis med smerter. Du kan holde en samtale med pappa'n og de andre i rommet mens det hele pågår (det var mer enn jeg kunne med vanlig fødsel, hvor jeg bare var i min egen verden og hadde det pyton). Barnet er raskt ute, og hvis du spør på forhånd får du kanskje den lille opp på brystet med en gang. Helt topp! Jeg kom meg også veldig fort igjen etterpå - det første døgnet var litt vondt, men da får man jo også smertestillende og kan ligge og slappe av. Etter få dager var jeg ute og gikk tur i byen og var på kafé. Hadde en utrolig mye hyggeligere opplevelse denne gang enn med vanlig fødsel, ja.. Lykke til! Det går nok bare fint skal du se! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136879686-gruer-meg-til-keisersnitt/#findComment-136888733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #5 Del Skrevet 18. februar 2008 Tusen takk for oppløftende svar!! Føler nok att dette hjalp meg til og tenke litt anderledes. Skal prøve og slappe litt mer av disse siste dagene jeg har igjen og prøve og glede meg og se positivt på det. Jeg skjønner jo att det vil være mye bedre en de to andre gangene. Skal prøve og nyte siste tiden og ikke grue meg jeg. Tusen takk jenter, godt og få noen oppløftende ord:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136879686-gruer-meg-til-keisersnitt/#findComment-136889407 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå