Gå til innhold

Reise på ferie i uke 30?

Anbefalte innlegg

Vi har begynt å tenke på sommerferien og lurte litt på å dra til Kroatia i begynnelsen av juni...har hørt det skal være så fint der. Men vet ikke om det er lurt såpass sent i svangerskapet, noen som har noen erfaringer/meninger om dette?

Om vi reiser, så vil jeg være i uke 30 når vi drar og i uke 32 når vi drar hjem.

Hva tror dere? er det noen andre som har lagt noen sommerferieplaner?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136879488-reise-p%C3%A5-ferie-i-uke-30/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke at det er farlig å reise da,at fødsel eller noe skal sette i gang,hvis du har hatt et normalt svangerskap er minimal. Det eneste er om du orker en slik lang reise når du er så langt i svangerskapet. Du bør også høre med flyselskapet om de tar deg med da,for det er forskjell fra flyselskap til flyselskap. jeg måtte ha legeatest sist da jeg gikk gravid,da vi skulle til praha og da var jeg rundt 6 mnd.Du kan jo også prate med legen,og høre hva h*n synes.

hei, vi drar til danmark når jeg er i uke 31. vil tro det går greit.

Hvis det er varmt i kroatia kan du lett få vann i kroppen, å det er ikke noe særlig når du skal fly tilbake. Kjøp deg støttestrømper for å ha på flyet...men ikke alle får vann i kroppen pga varme...

Tusen takk for svar! Setter pris på å høre hva andre mener. Ettersom jeg har hatt et normalt svangerskap så langt så tror jeg vi tar sjansen. Har så lyst på en ferietur for bare oss to før den lille kommer.... :-)

Tror ikke det er så veldig varmt i Kroatia såpass tidlig på sommer'n (står mellom 18 og 25 grader i reiseguiden), men skal definitivt ta med støttestrømper, takk for tipset.

Annonse

Jeg har planer om å reise til portugal i uke 30 tidlig i juni, jeg satser på at dette går lekende lett. (lett å si ja...) Er vel varmen og flyturen man skal passe seg for, men dette er som de sier her, opp å gå mye på flyet, være flink til å drikke masse vann i løpet av dagen! Og huske legeattesten ja :)

Jeg reiser til nice i uke 33. Har blitt invitert med så jeg ville ikke takke nei. Det blir i slutten av juni. Håper på å holde meg i god form.

Vi har bestilt med avbestillingsforsikring i alle fall.

God tur dersom du reiser. :)

hei jenter,jeg skal være i italia til kanskje begynnelsen av uken!

jeg er flyvertinne og man sier at hvis turen er kortere enn 4timers flytur så kan man fly inntil 4uker før fødsel,men ofte har de forskjellige selskaper forskjellige regler og!men se an på formen din! lykke til

Jeg ville ikke nølt.

Har selv lagt mange ferieplaner, men har sørget for at jeg ikke reiser til utlandet etter at reiseforsikringen ikke lenger dekker ting relatert til svangerskapet. det er i slutten av juni for min del (termin 12 august).

Reiser selv til Mallorca sisteuken i Mai, og til Danmark i slutten av juni.

Kos deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...