teamchaos Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Har noen av dere forsøkt den? Har kommet i kontakt med ei som holder kurs på dette i forhold til PCO jenter. Hun har selv hatt det og er nå erklært frisk.. Ingen symptomer (og hun har sterilisert seg....) Går ut på å legge om kostholdet og ikke spise sukker/karbohydrater osv. Noen som har hørt noe om dette?
xwoman Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Aldrid hørt om det, men det er sikkert noe lignende til Fedon Lindberg??
lindynatt Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Da pcos jo er arvelig tror jeg at man kan holde sykdommen i sjakk ved kosthold men å bli kvitt den, nei.. ikke helt. Har hørt omd ette og mange leger anbefaler kostholds endringer, noe som ikke er såå lett alltid. Mend et er verdt å kutte ned på karbohydrater og sukker og spise sunnere karbohydrater.. for vekten sin del
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 www.ketolyse.no. Min venninne har PCO og har blitt gravid etter denne kuren. Jeg har endometriose og apc-resistanse , protein-s mangel og hadde litt høyt prolaktin nivå. Har hatt 7 sa i løpet av ca 5 år. Er nå gravid i uke 34, etter og ha gått på ketolyse kuren i ca 6. mndr............
makatty Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Tror det har noe å si absolutt. Jeg begynt å slanke meg rett før jul da viste vekten min 12 kilo mer enn det jeg veide da jeg for snart 1 år siden fikk min datter. I februar hadde jeg gått ned 10 kilo og vips så var jeg gravid uten egenlig å prøve. Sist gang tok det 1,5 år en SA, pergotime kur og mye "prøving" med beina høyt, osv..
lindynatt Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Jeppd et kan fungere men også dette er ingen garanti. Men absolutt å anbefale hvis man strever med vekten, uansett.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 Jeg gikk også på denne kuren, og ble gravid
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 Sånn!! Nå har jeg bestilt startpakken til Ketolysekuren på internett. Jeg har skikkelig problemer med å holde meg unna karbohydrater selv om jeg vet aldri så mye at det er noe man bør holde seg unna når man har PCO... Noen flere som tenker å gå i gang med kuren?
Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡ Skrevet 1. april 2008 #9 Skrevet 1. april 2008 de er jo slankekur. eg kan ikke slanke meg for å si de sånn men slite me syster å sånn. andre forslag...? skal skaffe meg ny lege nå.
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 Hvorfor skal man holde seg unna karbo naar man har PCO da?? Skjoenner ikke helt sammenhengen?? Har selv faatt diagnosen PCO, spiser sunt, trener masse og er ikke overvektig..Saa hva gjoer karboene??
VilJegVil? Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 Les litt mer om det på nettet,gå til en spesialist. "alle vet at kostholdet påvirker PCOS/PCO.. Hvorfor får du lese om- Samme som med endometriose, det kan også misske syptomene ved rett kosthold.. Uansett, overvekt gjør det vanskeligere å bli gravid- Må ikk endvendigvis , men man ser det hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #12 Skrevet 17. april 2008 Heisann! Jeg er selv en jente med PCOS (veldig kraftig preget, i så stor grad at jeg heller ikke har brystvev og bryst kjertler, ergo nada bryster). Uregelmessig mens, når den først kommer så er det ikke måte på til mengder, menssmerter, kraftig hårvekst i ansikt, på mage og nedover lår, for ikke å snakke om kvisene. Og vekten... Don't get me started ;p Alt en kvinne IKKE ønsker seg, er jo bivirkningene til PCOS Så, etter utallige nyttesløse timer i uken på treningsentre, i mange år, ga jeg opp. Fikk henvisning til en ernæringsfysiolog på Haukeland sykehus, hvor hun ba meg kutte ned på karbohydratene. Vi begynte rolig, med bare å kutte ned på brød, poteter, godteri osv. Men nei, uke etter uke gikk, nada skjedde. Så en dag satt jeg og så på God Morgen Norge, hvor en kar ved navn Skaldemand ble intervjuet. Han spiste så og si ingen karbo, og han hadde aldri følt seg bedre. Min mor begynte på dette, og siden jeg da bodde hjemme hengte jeg meg på. Vi gjorde vår egen vri på det, sånn at vi gikk over på noe som kan minne mer om Ketolyse. Kroppen går inn i ketose (mange delte meninger om dette, at man mister mye muskler under ketose, men dette må være individuelt, for hos oss er det tvert motsatt). Og jeg bare sier det; man går ned i vekt, og ALLE symptomene mine er kraftig redusert. Mensen er regelmessig og "normal". Kvisene er bortevekk. Og jeg kan barbere meg, uten at det kommer ut bare noen timer etterpå. Før jeg begynte på "kuren", så tok jeg 2000mg Glucophage om dagen. Nå tar jeg ingenting Så er i teorien "friskemeldt" (slutter man på kuren, er det tilbake til gamle trakter). Pga dette er jeg også blitt fruktbar Så, jeg anbefaler Ketolyse for PCOS'ere på det varmeste
trallatausa Skrevet 9. mai 2008 #13 Skrevet 9. mai 2008 Hei! Så denne kuren vil dere virkelig anbefale? jeg prøvde å kutte karbo en uke, vel, nesten en uke, altså, ikke brød, potet, pasta, ris, ikke noe sukkerholdig i det hele tatt, sjekket alle matvarer jeg handlet. Men det skjedde ingenting.. Så kom mensmurringen og ødela alt sammen. DA måtte jeg ha sjokolade. Hvor lang tid tar det ca før man merker forskjell ? På den siden stod det at noen merket forskjell alt etter 3 dager nemlig. Men jeg har ikke bestillt den pakken da, ville bare forsøke på egenhånd først for å se om det var noen nytte.. Ellers så lever jeg forholdsvis sunt, er aktiv og har et godt og variert kosthold,men den eplefasongen har bare snikt seg inn på meg likevel..
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #14 Skrevet 14. mai 2008 Hva mener du med "før man merker noe forskjell"? 3 dager kan vel i grunn stemme, men man er jo forskjellig alle sammen. For å få velbehaget som så mange snakker om, når man går på lavkarbo/ketolyse, så må man nok holde på litt lenger enn under en uke Og det er mange feller man kan gå i... En venninne av meg prøvde seg på lavkarbo, holdt på i ukevis uten noe "effekt". Men hun spiste mais i salaten, "sukkerfri" tyggegummi osv osv. Alt dette kan man ikke spise på lavkarbo Gå inn på www.lavkarbo.no. Der står det om lavkarbo generelt, og også ketolyse, som jeg selv kan anbefale. Og enda viktigere... Uansett hvor stor sjokolade/sukker-behovet blir, skal man klare seg på keto-kur, så må viljestyrken bli sterkere enn det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå