Gå til innhold

ønsker keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er overvektig veier 90 nå og har noen uker igjenn av svangerskapet. jeg ønsker keisersnitt. har fått fortalt av leger osv at overvektige ofte har tøffere fødsler enn normalvektige. jeg har i utgangspunktet en høy smerteterskel men en fødsel skremmer vannet av meg. gråter bare jeg tenker på å føde normalt.

har snakket så vidt det er med dette om jordmor men følte at jeg ikke nådde helt frem.

samtidig så mener jeg at barnet og jeg har sikkert best av å gjøre dette på en normal måte men smertene og leger har skremt meg enda mere enn hva jeg i utgangspunktet var da jeg var.

er det sånn at jeg kan si at jeg vil ha keisersnitt og får det eller kan de nekte meg det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du kan nok ikke bare bestille ett keisersnitt og få det.

Og om du er 90 kg og snart ved termin vil jeg ikke si du er så veldig overvektig.

Skrevet

hvis du veier 90kg nå og bare har noen uker igjen til fødsel, så tror jeg nok ikke du kommer i den katogorien at du er så overvektig at du får en tøffere fødsel enn det som er vanlig. Hvis du da ikke er kjempelav da.

Jeg veide selv 150 ved forrige fødsel og hadde ikke noe spesielt tøffere fødsel. Tror det er forskjell fra menneske til menneske og har lite med vekt og gjøre. Ei venninne som er normal vektig hadde en mye vannskeliger fødsel enn meg og endte til slutt med keisersnitt.

De kan vel nekte deg keisersnitt. Dette må du søke om i allefall. Hvor strenge de er tror jeg varierer meget fra sykehus til sykehus. Men jeg tror du bare skal slappe av når det gjelder fødselen. Særlig med det at du kommer til og få det tøffere enn andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...