Mamsebamsen Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Vi tenker på å kjøpe ny sofa, og har sett på en skikkelig fin i kremhvitt, lakkert skinn. Jeg tenker med en gang at da kommer den til å bli møkkete og stygg i løpet av 5 minutter, men selgeren mente at siden skinnet er lakkert trekker ikke skitt inn på samme måte. Hvis man er kjapp å tørke vekk søl, kommer den til å holde seg bra, mente hun. En annen ting jeg lurer på er om det hvite kommer til å forsvinne først, slik at det blir slitte flekker som ser mørkere ut? Noen erfaringer?
Frk. Molly Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Vi kjøpte hvit skinnsofa ifjor sommer. Til tider ser den fæl ut, blir fort flekker, MEN det er det som er så genialt med skinn.....man tørker bare av, så er den god som ny! Vi er i hvert fall kjempefornøyd! :-)
Mamsebamsen Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2008 Jeg dytter litt på denne, jeg! Hadde vært fint å høre om noen andre har erfaring med lys skinnsofa og klissete barnehender:-)
BitteLiten *har født* Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 har ikke erfaring fra det selv, men kjenner en som har og er dagmamma. det går veldig greitså lenge du husker å kjøpe og bruke et stoff som heter k23.... dette er et fargeavvisningsstoff som selges hos møbelforhandlere som bohus osv
Mamsebamsen Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2008 Da må jeg ta en tur på Bohus for å spørre om dette. Takk for tipset!
Aima Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Vi hadde en hvit skinnsofa tidligere. Denne var ganske gammel da, men hovedproblemet var at "rynkene" i skinnet blir så fryktelig synlige/stygge etter en stund. Folder har det med å bli litt mørkere - og når da resten av sofaen er hvit - så ser foldene skitne ut. Men dette var bare én type skinnsofa da! Kan hende andre har smartere løsning.
PersilleBlomst Skrevet 18. mai 2015 #7 Skrevet 18. mai 2015 Dytter litt jeg også. Vi vurderer å kjøpe skinnsofa men syntes brun blir så mørkt og cigarbar-aktig. Vi står litt mellom hvit/offwhite og brun eller eventuelt svart enn så lenge men svart er så hardt. Noen fler erfaringer med hvit skinnsofa og barn? Vi venter vår første til høsten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå