Arb.ledig husmor Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Og den må ikke være for avansert å synge... Gjerne en sang der eg kan ha piano/orgel til... Vi skal kanskje ha Kjælighetsvisa på trompetsolo, så det må bli en annen sang... Noen som har teksten til Mitt hjerte er ditt, ditt hjerte er mitt?
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Jeg kan ikke teksten nei, men jeg synes sangen; When the rain comes er veldig fin da... :-) Er egentlig en kristen sang da, men kn jo tolkes annerledes enn hva som egentlig er ment.....Kanskje bare meg, men;
Arb.ledig husmor Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2008 Ønsker helst en norsk sang, da jeg ikke er så flink i engelsk...
Arb.ledig husmor Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2008 Vil helst ha tekst, eller en link til tekst... Maskinen er så treg, at det funker ikke m you tube....
Nusse_83 Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 hvis du skal ha en norsk sang er jo "Kjærlighet" nydelig (sissel kyrkjebø) har selv sunget den i noen bryllup til venner, og liker også den svenske "det vakreste jeg vet" og "from this moment" (shania twain)
Arb.ledig husmor Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. februar 2008 Ja, er enig i at Kjærlighet er nydelig, men tror ikkje eg kommer så høgt opp...Og så like ikkje sambo den sangen...
Tirilille Skrevet 17. februar 2008 #9 Skrevet 17. februar 2008 Dersom jeg den gangen jeg giftet meg hadde giftet meg i kirka, ville jeg ha sunget "your song" med elton john. Engelsk, ja. Men grei å synge og fint komp, og utrolig fin tekst. "hope you don't mind that I put down in words how wonderful life is when you're around"
dritgrei hei hei! Skrevet 17. februar 2008 #10 Skrevet 17. februar 2008 Jeg ville helt frem til det bare var ei uke igjen, synge sang til kjæresten min i kirka.... men så var det noen som sa noe jeg syntes var viktig, og det var dette. Vielsen handler om begge to, ikke dere som to individer, men om dere to som ett. Det vil si at om du skulle synge en sang til kjæresten din, så bli fokuset på deg og på ham som individer. Vielsen er en høytidelig sermoni hvor nervøsiteten burde ligge i at man skal gi et evig løfte, og ikke i at du "snart skal synge snart skal synge snart skal synge"... Jeg valgte å synge til ham rett etter vielsen, der hvor våre gjester møttes til et glass chamagne før programmet fortsatte. Grunnen til at jeg sier dette er ikke for å ta fra deg gleden over å synge til kjæresten din, for det forstår jeg som du skjønner godt at du vil. Jeg sier det fordi dagen var større og fylt av mange flere følelser enn jeg forutse. Det hadde ikke vært en fin dag for meg om jeg skulle synge i kirka. Jeg hadde ikke klart å konsentrere meg om alt det vakre som foregikk i kirka, jeg hadde kun vært nervøs og opptatt av meg selv, mye mer enn av hva vi faktisk gjorde der. Jeg sang forøvrig "sag det igjen" av lisa nilsson. Lykke til uansett hvor og når du velger å synge! Det blir en stor og vakker og følelsesladet dag! :-)
Tirilille Skrevet 17. februar 2008 #12 Skrevet 17. februar 2008 Hva med "Bruremarsj" med Halfdan Sivertsen? Utrolig fin tekst, det og!!
Arb.ledig husmor Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 17. februar 2008 Ja, har tenkt på det jeg også... Hadde det ikke vært for at jeg går i kor nå, hadde jeg ikke gjort det.. Jeg synger hver onsdag i kirken, og føler meg dermed ganske sikker på kirken, og dessuten skal vi ikke være så mange, så det blir ikke så farlig...
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #14 Skrevet 17. februar 2008 Vet du, jeg ville ikke gjort det var jeg deg. Syng heller under festen. I kirken så er du rimelig satt ut- det er STERKT å gifte seg. Du blir veldig følelelsesladd, så å synge kan fort bli litt for mye for deg akkurat denne dagen. Min kusine sang forøvrig "Summertime" under vår vielse, nyyyydelig!
dritgrei hei hei! Skrevet 17. februar 2008 #15 Skrevet 17. februar 2008 mm... kjenner tanken, for jeg er nemlig sangjente jeg også, synger mye og ofte og driver med musikk liksom, så selve prestasjonen var jeg ikke nervøs for. Men det at det skulle skje ville blitt et fokus for meg. Jeg ønkser deg uansett fortsatt både lykke til og alt godt på den store dagen! :-)
MissAntrop Skrevet 17. februar 2008 #16 Skrevet 17. februar 2008 Min bror sang en alldeles nydelig sang i sin svigerinnes bryllup - han pleier også å synge den for lillejenta vår og den er rett og slett nydelig. Det er en Lars Bremnes låt som heter "Å kunne æ skrive". Åhh, den er så fin at jeg får helt frysninger!
*Udon'tKnowMe* Skrevet 17. februar 2008 #17 Skrevet 17. februar 2008 Jeg sang halleluja i bryllup til søs =) men norske ideer har jeg ikke =p
Torpekjærringa Skrevet 17. februar 2008 #18 Skrevet 17. februar 2008 så skimrande var aldri havet................ den er nyyyydelig ! vi hadde den i kirken under vielsen )) http://www.youtube.com/watch?v=TyjO40urusE
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #19 Skrevet 17. februar 2008 En fin norsk sang som jeg av og til har hørt i bryllup er en vise av Alf Prøysen som jeg ikke husker navnet på. Den er ofte referert til som kjærlighetsvisa. Ikke så vanskelig å synge og vakker.
ღhælgelainnღ Skrevet 17. februar 2008 #20 Skrevet 17. februar 2008 En sang av Åge Aleksandersen. Husker ikke tittelen, men noe av strofene går slik: Gardinan flagre i måneskinn og æ ligg å hør på pusten din, åh æ e så gla i dæ... Niesen min sang den for mannen sin da de giftet seg, mens pappaen akkompagnerte på piano. Kjempefin sang, veldig enkel og søt..
kroi Skrevet 17. februar 2008 #21 Skrevet 17. februar 2008 http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?i=207149191&id=207149137&s=143457 Hvis du har iTunes kan du hente opp denne sangen. Den heter "Ett liv for mig" og er av den svenske a´capellagruppa The Real Group. Det er en helt nydelig sang, som mitt kor sang til oss i vårt bryllup. Den kan også synges solo.
Arb.ledig husmor Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #22 Skrevet 17. februar 2008 Takk for alle gode forslag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå