junijente fikk julijente Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 I familien min er det mye hoftefeil, jeg er selv født med hofteleddsdysplasi og brukte hoftepute da jeg var liten. Jeg har derfor begynt å tenke på at det ikke er usannsynlig at min lille får det samme, uten at jeg bekymrer meg så mye for det enda. Men vil en evt hoftepute (om dette fortsatt brukes da, det er jeg heller ikke sikker på) ha noe å si for hva slags type bleie jeg bør velge? Har lyst til å prøve tøybleier, er det da noen av disse som er bedre egnet enn andre? Puta brukes vel evt utenpå klærne (i alle fall hadde jeg det på alle babybildene av meg), men ungen blir jo liggende og skreve hele tiden, vil det ha noe å si for risiko for lekkasje o.l? Jeg vet jo at foreldrene mine har erfaring med dette, men bleiene har vel forandret seg en del på 25 år...
Solskinnsjenta Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Har hørt at endel mødre med høftedysplasibarn har god erfaring med å bruke tøybleier, og da vil jeg tro at spesielt brettebleier er bra. Man vil da kunne regulere hvor brede de skal være mellom beina, og gi litt ekstra støtte i tillegg til pute. Angående lekkasjer så er det lettere å regulere tøybleier slik at de holder tett enn engangs. Hvis du f.eks bruker brettebleier kan du bruke brillebukse utenpå for å feste/holde tett, og så et sperrelag utenpå. Velger du f.eks en ullbukse med lange bein er du nesten garantert lekkasjefri. Som vanlig henviser jeg til tettinntil.no. Registrerer du deg kan du søke om tilgang på tøybleieforumet. Der kan du lese andres erfaringer og spørre om alt du lurer på Lykke til videre med graviditet og senere barseltid
junijente fikk julijente Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2008 Takk for innspill :-) Og ikke minst, takk for et godt argument overfor sambo om hvorfor vi bør bruke tøybleier ;-) Nå vet vi jo ikke på forhånd om dette blr aktuelt, men bleiene bør vel være i hus før babyen, og da gjelder det jo å være på den sikre siden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå