Gå til innhold

hvordan blir fødsel??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er gravid for 3 gang. Jeg føler at dette svangerskapet er helt annerledes enn de to foregående. Nå er det en stund siden sist jeg var gravid, 8 og 11 år siden. Da var jeg 18 og 22 år gammel. Kan det ha med økende alder å gjøre at jeg syns at det er mye tyngre å gå gravid nå?

De to forrige svangerskapene var jeg stort sett frisk hele svangerskapene, litt smerter i ryggen de siste ukene. Dette svangerskapet har jeg vært stort sett dårlig hele svangerskapet. Begynte med kvalme fra uke 7-18. Fra uke 16 fikk jeg bekkenløsning som varte resten av svangerskapet. Nå de siste 10 ukene har jeg vært våken annen hver time på natten for å gå på toalettet, følger meg ofte helt utmattet og klarer ikke å få gjort noen ting i hverdagen. Har endelig gått ut i permisjon og kan derfor sove litt lenger om morgenene, men har ikke overskudd utover dagen til tross for dette.

Heldigvis har jeg noen fantasktiske barn som er flinke å hjelpe med oppgaver i hverdagen, og en mann som ikke forventer at jeg skal gjøre noen verdens ting, og som gjør "alt" for meg.

Nå har jeg jo opplevelsen av at svangerskapet er verre enn de forrige, tror dere at fødselen også blir verre? Har hatt noen greie fødsler tidligere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Ja det er nok vanskelig spå... :)

Mitt andre svangerskap og fødsel var mye verre enn første, men det hadde nok noe med at jeg da hadde en ettåring å stri med :) Og at jeg hadde omgangssyken med 40 i feber og ikke spist på et døgn, gjorde ikke fødselen noe bedre, men det gikk kjempefort da :P

Men kan ikke tenke meg at selve fødselsopplevelsen har noe med hvordan man har det i svangerskapet.

Jeg tror du kan da det helt med ro :)

Bare husk å vær forberedt på at det gjør vondt å føde! Det glemte jeg andre gang og gikk på en smell, for det gikk jo så greit første gang....

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...