Gå til innhold

kan jeg ha adhd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutt på 26 år, som plages litt :P mistenker hvertfall at det er noe, og sønnen min er ikke hakket likere enn det jeg var når jeg var liten :)

fikk tilfeldigvis høre fra min mor at fatters hadde adhd her om dagen uten at det ble likosm diskutert noe mer. dessuten har jeg blitt utreda for noe greier i forbinnelse med hyperaktivitet, men det er kanskje 20 år siden og dem fant ingen ting. bør jeg kanskje få "testa"meg på nytt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ingenting i veien for å bli testa på nytt. Det vil i så fall bety at det er voksenpsykiatrien som tester deg:)

Det er jo ofte opphopning i familier. Skal sønnen din testes?

Skrevet

, men har det noen hensikt i å bli testet på nytt da?

ja det er jo mye han jeg tenker på, om jeg skal ta steget å teste han, - men ting er jo ikke noe problem enda- siden han bare er 3 år, men veldig kjekt å funnet ut dette før skolen da så går det kanskje å unngå unødige humper på vegen

Skrevet

om du var 5-6 år sist du ble testa, så kan det være grunnen til at du ikke fikk diagnose. husk også at det er 20 år siden. Det er ei stund, det. Har du det vanskelig i hverdagen, så kan det være greit å få ei diagnose mtp medisin spesielt. vet om folk på 40 som har først da fått diagnosen og begynt på medisin og fått et nytt liv:)

Min ble første gang testa 5 år gammel; ikke diagnose. Så ble han testa 7 år gammal, og da fekk vi ADHD diagnosen + tourette's.

Det er ofte lurest å vente med testen til skolealder, pga at det er ofte da symptoma viser best i testsituasjon.

Det tar tid i systemet, så det kan vere greit å ta opp med barnehage, helsesøster og/eller legen til ungen, slik at de er obs på dette, og kan få henvist til PPT eller BUP i god tid til skolestart. Jeg forstår din bekymring angående skolestart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...