Kosel Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Har ikke pumpet meg siden mini var 3 uker og jeg hadde brystbetennelse og han måtte få erstatning. Så husker ikke åssen melken så ut, men innbiller meg at den var "tykkere" på en måte... Nå er han 7mnd, og har vært ¨på sin første overnatting så nå pumpet jeg før det holdt på å eksplodere;) Saken er at han siden 3,5mnd tydlig viste at han ikke fikk i seg nok næring. Og det var ikke fordi jeg ikke hadde melk - jeg hadde masse masse melk, fosser ut. MEN kan den ha vært lite næringsholdig?? Begynte med fast føde når han ble fire mnd og han forandret seg veldig. Blid og fornøyd gutt, og vi økte på og var ganske kjapt oppe i tre måltider i døgnet fordi han ikke la på seg. Vektkurven flatet ut på tross av at han hadde spist to måltider i tillegg til pupp i en mnd. Nå ammer jeg 3-4 ganger i døgnet- morgen, lunsj,(mellommåltid) og kveld. Ellers spiser han grøt, brødskive+frukt,middag,grøt. Nå har han gått ned i vekt, men det er fordi han har hanglet en tre ukers tid så han spiser ikke på langt nær fulle prosjoner med mat lengre, men jeg ammer og ammer for å få i ham og har også begynt å amme han på natta igjen fordi han våkner og er sulten. Så pumpet jeg i dag og ser at melken er hvit/gjennossåktig med et litt grågrønnlig skjær...?? - syntes den virker veldig "vannaktig" - er den som den skal?? Vet man kan få grønn melk ved brystbetennelse, men da skal den være alvorlig- jeg har hatt brystbetennelse og kjenner at det har jeg ikke nå Takker for svar!
Expat Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Helt som den skal. Det er mulig at du ikke kom ned til fløtemelken på slutten om du pumpet. Pass på at han går helt til bånns på en pupp og ligger og sutter der og får i seg fløtemelken ordentlig! Evt pumpe det tomme brystet etter amming for å få ut det siste. Melken tar ellers ofte farge etter hva vi spiser. Gatorade og kosttilskudd er en vanlig synder, medisiner er en annen. En lager den svart! Ellers er det bare når den kommer ut av brystet som tykk og gul at det er farlig, tykk og gul som puss fra en brystbetennelse.
Kosel Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2008 Oki- Takk takk. Har vurdert å pumpe meg / og gjort det uten å spare melken før jeg legger ham til for å få ut "tørsteslukker" melken igomed jeg har hatt en helt ekstrem produksjon. Får nesten dårlig samvittighet når jeg klager på det, men det er faktisk veldig slitsomt når det går den veien og:) Nå som han spiser såpass mye mat (når han er frisk vel og merke) så er det greit og, ble bare så sjokkert når jeg så at den liksom var litt sånn grønnaktig og virket veldig tynn i fht til hva jeg ser ligger i munnviken til mini når han ligger å griser...hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå