Gå til innhold

Noen som vet hvordan en lager pannestekte poteter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når vi lager det, forkoker vi potetene til de er nesten kokt, den må ikke være myk og falle fra hverndre, da blir det bare mos.

Så slår vi av vannet og avkjøler litt, skjærer dem i passe skiver og steker i masse olje i stekepanne. Du må nesten gjøre det i flere omganger for å få dem stekt, og helle ha alt i panna til slutt for å varme opp før servering.

Vi bruker finhakket hvitløk (masse!) i panna også, men ha det i mot slutten så de ikke blir svidd.

Du må ha i olje etterhvert som den forsvinner eler så blir de tørre og harde. Det går også an å steke i andefett eller noe sånt...vet ikke om man får tak i det i Norge.

Flott, da må jeg nesten begynne nå, hehe...kanskje jeg skal lage båtpoteter heller, forresten , kjappere det...

Men tusen takk for svar!

Forresten kanskje jeg kan legge det hele på langpanne med olje i stekeovnen?

Ovnsstekte poteter er også godt, men det blir ikke helt det samme. De får liksom tynnere stekeskorpe og ikke på alle sider hvis du ikke tar ut og snur da.

Vi lager det når vi steker hel kylling, putter tykke potetskiver rundt kyllingen i langpanne, har på et vann opp til et par cm, krydrer, har på olje også, og ha i MANGE urenskede, hele hvitløksbåter og stek en time. NAM det blir så godt!

Pass da på at potetene blir gjennomstekte, ikke ha for tykke skiver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...