Gå til innhold

UTVENDIG SPARK, JIIIPPIIII:)

Anbefalte innlegg

I går(16+4 uker) fikk sambo og jeg kjenne de første utvendige sparkene!!!:D:D

Så UTROLIG deilig:D:D:D

Sambo fikk kjenne,å han ble så rørt:)

Tenk at pia vårres har blitt så sterk at hun greier det:):):):):)

Så nå gjør jeg ikke annet en å glede meg til å legge meg nedpå for å "terge" henne slik at jeg får kjenne de herlige sparkene:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136877163-utvendig-spark-jiiippiiii/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh,godt å høre at det er flere som kjenner det der....den siste to ukene har det tatt fullstendig av nedi magen der:-)Mange spark og eventuelt slag og,for er i begge sider. Skikkelige dytt, er i uke 19+4 nå, og dette er bare absolutt ikke tarmbevegelser,det er noen der inne:-) Skal på ultralyd i morgen, er så spent at det står skrevet i pannen min:-)

Sambo har fått kjenne disse sparkene en gang han også,men tror ikke helt det gikk opp for han,så får vi se i morgen på ultralyd da:-)Om det ikke kommer noen tårer:-P

ALMM:

Det er skikkelig deilig når du kan endelig kjenne utvendig spark,trenger ikke å bekymre seg over om det er liv eller ikke:)

Skal på min ordinære ultralyd 3 mars og gleder meg VELDIG:D:D

Han kommer nokk til å bli rørt samboern din når han endelig får se bebisen:)

Lykke til:)

Jeg skal også på ul 3 mars. gleder meg noe sinnsykt.

Jeg vet ikke helt om jeg har kjent noe enda jeg da... synes det er vanskelig å skjelne. Fått høre at man kanskje kjenner "fiskehale slag" eller en "boble som sprekker" men det jeg kjenner i magen av og til er mer som en kickbokser, så har liksom avskrevet det som "noe annet"... hvordan kjennes det ut for dere andre? Utvendige spark også?

Vi venter så spent på å høre hjertelyd (siste gang hos legen var det for tidlig) og på å kjenne noe!

Annonse

Blir mor for 1.gang:

Jeg har aldri syntes at når man kjenner liv fra den lille at kjennes som fiskehale,eller bobler...

Jeg synes det kjennes som spark rett å slett:)

Utvendig spark: om du legger hånda di på magen så vil du kjenne små dult tydelig:) de dultene kan være svak eller sterke.

Innvendig spark: kjennes ut som enda svakere dult:) akkurat som utvendig bare at de ikke greier å komme igjennom alle muskelagene:)

Vet ikke om dette avklarte noe mer,men det er veldig individuelt hvordan disse sparkene kjennes ut:)

Er du kommet langt da?

Sharlis

Takk for svaret!

Jeg er i min uke 18 (17+ 5) så hadde jo håpet å kjenne noe snart, men siden det er første gang jeg opplever dette så er det ikke lett å vite hva jeg skal kjenne etter. muligheten er jo der for at jeg detter noen uker tilbake på antall uker etter ul... men håper å høre hjertelyder når jeg skal til legen på mandag... sist var det i uke 13 og da var det litt tidlig å høre noe sa han...

venter du ditt første barn?

Sharlis:

TRO MEG, du kjenner når den lille inni der fyrer avgårde et slag eller spark:-)Da skjønner du absolutt at det er liv inni der. Men ikke uvanlig å ikke kjenne noe enda,jeg var i uke 18-19 da jeg først kjente det for full guffe men jordmor sa at man trengte ikke å kjenne regelmessig liv før i uke 24:-)

Ufattelig moro med liv inni der, fikk vite igår at vi venter en gutt da, utrolig spennende:-) Og han gir mammaen sin en real omgang med juling inni der allerede:-)

Lykke til videre til dere alle sammen:-D

Annonse

hmmm... kan hende jeg har kjent noen spark allerede, er bare så vandt med smerter fra magen de siste åra, så har liksom avfeid det jeg har kjent... enda det absulutt ikke har vært som de vanlige smertene...

men vi får se.. kan jo hende jeg ikke er kommet så langt som uke 18 enda, selv om vi tror vi vet ganske sikkert.

Samboeren min venter spent på ul, vil ikke en gang diskutere navn eller handle inn noe før vi vet hvordan den lille har det! hehe... (litt nervøs og spent kan dere skjønne;))

Jeg er også førstegangs gravid, jeg kjenner masse liv nå, er i min 22 uke (21 pluss 3). Jeg kjente ikke liv før uke 19 pluss noen dager. Men etter det har han sparka som bare søren, han våkner meg av og til om morgenen nå. Jeg var egentlig ganske bekymret, for jeg hadde kjent noe liv rundt uke 16-17, 2 ganger, men ikke kjent det siden. Jordmoren sa det var mest snnsynlig fordi han lå og sparket innover mot ryggen, og det kjenner man ikke. På Ul viste det seg at han lå inn mot ryggen, jeg kunne se at han bevegde seg masse, men kunne ikke kjenne det. en ukes tid etter på må han ha snudd seg, for da begynte jeg å kjenne det hver dag:) Det er skikkelig deilig, nå kjenner jeg til og med forksjell på spark og rulling:)

Jeg begynnte å kjenne spark i uke 17 ca jeg, å nå blir de bare sterkere og sterkere:-) Er veldig artig å kjenne liv, er nå i uke 22+5 :-) Sparker så hardt at det faktisk er vondt av og til når han treffer enkelte plasser. Men sånn er det vel bare:-)

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...